معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تامین ماسک مورد نیاز شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان در مرحله نخست روزانه سه هزار ماسک قابل شستشو تولید و در مراحل بعدی این رقم به پنج هزار عدد ماسک در روز خواهد رسید.

سیدعلی موسوی بیان کرد:مجوزهای لازم بهداشتی برای راه‌اندازی این خط تولید گرفته شده و امید است با بهره‌برداری از این خط تولید کمبود ماسک مورد نیاز شهروندان آبادان، خرمشهر و شادگان تامین و برطرف شود.

وی از افزایش تولید در واحدهای الکل‌سازی شمار یک خرمشهر خبر داد و افزود:پیش از این روزانه بین ۶ تا هفت هزار لیتر الکل در این واحد تولید می‌شد که با  سه نوبتی شدن این واحد محصولات ضدعفونی و الکل مورد نیاز مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها ، اداره‌ها و بخشی برای کارخانجات که مواد ضدعفونی تولید می‌کنند، تامین شد.

موسوی به تولید روزانه ۲ تن ژل ضدعفونی کننده در واحدهای صنعتی خرمشهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون الکل، مواد ضدعفونی کننده مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و ادارات سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان تامین و تا زمانی که نیاز این سه شهرستان تامین نشود هیچ کالایی از منطقه آزاد اروند خارج نمی‌شود.

وی ادامه داد:بازرسان دانشکده علوم پزشکی، صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر قیمت محصولات ضدعفونی در واحدهای صنعتی خرمشهر مستقر شدند.

موسوی افزود: تولید مایع ظرف‌شویی با ظرفیت سه هزار تن در سال، مایع دست شویی سه هزار تن، اسید سرویس‌های بهداشتی هزار تن و سفیدکننده هزار و ۵۰۰ تن است و از ۱۹ اسفند سه هزار تن محلول ضدعفونی کننده به تولیدات منطقه افزوده می‌شود.

تامین ۲۵۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی برای ضدعفونی کردن شهرهای آبادان و خرمشهر

معاون فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند نیز گفت: ۲۵۰هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده توسط سازمان منطقه آزاد اروند برای ضدعفونی کردن شهرستان‌های آبادان و خرمشهر تامین شده است.

قدرت اله طمیمیان افزود: روزانه بیش از ۳۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای ضدعفونی مساجد و مناطق پرتردد شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با همکاری گروه‌های بسیج شهری آبادان و خرمشهر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ضد عفونی پارک ها، اماکن پرتردد، بندرف پایانه شلمچه به وسیله پمپ‌های قابل حمل و ماشین‌های آتش نشانی انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.