عبدعلی ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: الکل تولیدی این شرکت با نام تجاری ناب‌اتانول با دریافت مهر استاندارد ملی ایران از نظر کیفی مطابق با استاندارد اروپا بوده و از کیفیت بالا برخوردار است و برای مصارف دارویی، بهداشتی، غذایی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۱۰ هزارلیتر الکل از ملاس نیشکر استحصال می‌شود افزود: ماده اولیه ۲ کارخانه الکل و خمیرمایه، ملاس نیشکر است که از پسماند نیشکر در کارخانه های تولید شکر تامین، و ۲ محصول ارزشمند شامل خمیرمایه و الکل طبی، از آن تولید می شود.

ناصری افزود: در مجموع سالانه به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن ملاس برای تولید ۱۰ هزار تن خمیرمایه و ۳۳ میلیون لیتر الکل در این کارخانه‌ها نیاز است که بدون وقفه توسط واحدهای کشت و صنعت توسعه نیشکر تامین می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: الکل طبی تولیدی در کارخانه الکل رازی به دلیل برخورداری از استاندارد جهانی قابلیت صادرات دارد اما با هدف تامین نیاز داخلی کشور، صادرات الکل طبی صورت نمیگیرد و برای عرضه داخلی در اختیار سازمان های متولی قرار داده می شود.

وی با اشاره به تولید خمیرمایه از ملاس نیشکر، گفت: کارخانه خمیرمایه این شرکت نیز اکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد تولید کشور را در اختیار دارد و با ظرفیت اسمی ۱۰ هزار تن خمیرمایه در سال، بزرگترین واحد تولید خمیرمایه کشور است.

تا پیش از راه اندازی کارخانه تولید الکل و خمیرمایه در سال ۱۳۸۵ ، ملاس تولیدی در پروسه تبدیل نیشکر به شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

نیشکر از جمله محصولاتی است که از پسماند آن برای تولید دیگر فرآورده‌ها از جمله کاغذ، الکل، خمیرمایه، ام دی اف و کمپوست استفاده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.