حجت الاسلام سعید سعدی روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تا روز گذشته تعداد ۹۷ مورد تذکر به ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی داده شد، اظهارداشت: ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور است.

وی با اشاره به اینکه جزییات پرونده‌های تشکیل شده در زمینه تخلفات انتخاباتی را در آینده اعلام خواهیم کرد، گفت: بعد از تذکرات داده شده به ستادهای تبلیغاتی، بسیاری از مشکلات به وجود آمده، رفع شد.

این مقام مسئول در دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به گزارش‌های اولیه از حضور مردم در پای صندوق‌های رای، روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

سعدی یادآور شد: نظارت بر انتخابات بر عهده ناظران شورای نگهبان است ولی در صورت گزارش هرگونه تخلف؛ دادگستری به موارد مطرح شده نیز رسیدگی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف دادگستری در جریان برگزاری انتخابات پیشگیری از تخلف است که در این زمینه عوامل این ستاد حضور جدی دارند.

بر اساس این گزارش، روز گذشته دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی از برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت انتخابات در استان خبر داد.

دادگستری استان خوزستان تعداد ۷۴ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی را ایجاد کرده است.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند در سراسر کشور در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.