به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: دو سامانه بارشی داریم که یکی از پنج شنبه و دیگری از دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده در آسمان استان فعال خواهند بود که سیلاب‌ها و روان آب‌های ناشی از این بارش‌ها قابل کنترل هستند و نگرانی در پایین‌دست نیست.

وی افزود: در میان حوضه‌ها سیلاب‌ها و روان آب‌ها قابل تأمل هستند و برای کنترل آنها بررسی و برنامه‌ریزی انجام شود.

شریعتی ادامه داد: در شهیون و سردشت دزفول سیلاب و رواناب جاری خواهد شد که آمادگی لازم و تذکرات و مراقبت‌های مربوطه صورت گیرد و عشایر در این خصوص مطلع شوند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در شهرستان‌ها بارش‌های هفته آینده در مقیاس‌های مختلف رخ می‌دهد درعین‌حال آمادگی‌ها به نسبت قبل بهتر شده است اما باید حتماً آمادگی کامل داشته باشیم و با توجه به اینکه در روز جمعه برگزاری انتخابات انجام می‌شود کنترل لازم در خصوص بارش‌های پنجشنبه صورت گیرد تا در روند انتخابات با مشکلی مواجه نشویم.

شریعتی با اشاره به اینکه بارش‌های پیش رو به وضعیت کشت‌های دیم ما کمک می‌کند، تأکید کرد: آبفا روستایی و شهری و دستگاه‌های مختلف آمادگی لازم را داشته باشند و اگر بنا است از هم اکنون ماشین آلات در مناطق در معرض خطر مستقر باشند و هلال احمر هم آمادگی لازم را داشته باشد و امکاناتی به آن مناطق گسیل کند که مسئله خاصی نداشته باشیم و از بارش‌های فردا و همچنین هفته آینده به سلامت عبور کنیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: سازمان آب و برق استان هم مدیریت لازم را داشته باشد به نحوی که هم منابع آبی ما هدر نرود و هم ظرفیت و شرایط لازم در مواقع بروز سیلاب را داشته باشیم.

شریعتی با تأکید بر زیباسازی شهرستان‌ها برای عید نوروز گفت: در جریان آب‌گرفتگی‌های اخیر اجازه داده شد اقداماتی در سطح معابر و جاده‌ها صورت گیرد تا مشکل فاضلاب حل شود اما آلان لازم است مسئله تردد مردم هم حل شود و آبفا سریعاً در این مناطق وضعیت را اصلاح و کار را تکمیل کند.

استاندار خوزستان بیان کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که داشتیم و آب و هوای مناسب در نوروز مهمانان زیادی خواهیم داشت و امید می‌رود شرایط مناسبی برای استقبال از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.