سیدباقر محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی ارقام جدید مناسب مناطق مختلف در برنامه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی ادامه داد: ارقامی که زمان رشد کوتاهی دارند را می‌توان در شمال در تناوب با برنج کاشت و ارقامی دیگر نیز برای مناطق سردسیر برای کشت پاییزه و زمستانه در نظر گرفت.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: آموزش و ترویج یافته‌های تحقیقات کشاورزی و عملی کردن آنها ضروری است که این کار در قالب اجرای برنامه روز مزرعه در دزفول انجام شد.

وی با بیان اینکه کشاورزان با مشاهده این یافته‌ها از آنها بهره‌برداری می‌کنند، افزود: عملی کردن این یافته‌ها در مزارع خوزستان موجب افزایش تولید و کاهش هزینه‌های تولیدکننده می‌شود که این امر به اقتصاد کشور و تولید محصول کمک می‌کند.
محمودی با بیان اینکه برای هر محصول در مناطق مختلف برنامه ریزی شده است، اظهارداشت: روز مزرعه کلزا، گندم، محصولات زراعی، باغی، شیلات و دامی برگزار و آخرین یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان معرفی می‌شود. 
وی افزود: ارقام خارجی که با مناطق مختلف سازگار هستند نیز به کشاورزان معرفی می‌شوند تا مورد بهره برداری قرار گیرند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی روز دوشنبه برای حضور در همایش روز مزرعه ملی کلزا به شهرستان دزفول سفر کرد.
وی اظهار داشت: در زمینه مدیریت مزرعه  و مبارزه با علف های هرز نیز از طریق برنامه روز مزرعه اطلاعاتی به کشاورزان داده میشود .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.