به گزارش ایرنا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران گفت: اورژانس هوایی خوزستان از سال ۸۶ با استفاده از بالگردهای نظامی در موارد بسیار خاص راه اندازی شد که هزینه آن از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه بود.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در سال ۹۳ با آغاز طرح تحول نظام سلامت، اورژانس هوایی به صورت یکی از بستههای ویژه این طرح در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم و با رعایت حداقل استانداردها سازماندهی و هزینه آن از محل طرح تحول سلامت تامین شد که ماموریت‌های آن در حدود ۲۰ مورد در سال بود.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ با برنامه ریزی منظم، استفاده از بالگرد برای انجام ماموریت‌ها به حداکثر رشد خود رسید و در ۱۰ ماه امسال، ۱۲۰ سورتی پرواز انجام گرفت.

ابول نژادیان بیان کرد: در همین راستا و در جهت افزایش توان، سرعت و تعداد پروازها و نیز برای پاسخگویی به ماموریت‌های جاده ای و ترافیکی، بیماران حاد قلبی و مغزی، انتقال به موقع مادران باردار با پیگیری‌های صورت گرفته با سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خوزستان یک فروند بالگرد غیر نظامی ۲ موتوره اختصاصی به دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ارائه خدمات به استان اختصاص یافت.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: این بالگرد حداکثر در پنج دقیقه بعد ازاعلام شرایط بحرانی اقدام می‌کند و قابلیت پرواز در مناطق شهری، جاده ای، کوهستانی و بیابانی را دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی اولین بالگرد اورژانس استان گامی در جهت تکمیل حلقه و چرخه درمان در خوزستان است که اعتبار آن از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین شد.

ابول نژادیان گفت: ۲ بالگرد دیگر برای بهبهان و ایذه نیاز است که در حال پیگیری هستیم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: بر اساس قرارداد این بالگرد ماهانه ۲۸ پرواز ۵۵ دقیقه ای را می تواند انجام دهد اما بیشتر از این تعداد نیز قابل انجام به تمام استان و خارج از آن قابل انجام است.

محمد امین زرگر گفت: ۲ تکنسین در هر پرواز و در صورت لزوم یک پزشک در بالگرد حضور می یابند.

وی افزود: امسال ۱۰ پایگاه فوریت های پزشکی راه اندازی و ۹ دستگاه آمبولانس توزیع شد.

 ۱۶۰ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس ۱۱۵ شامل ۵۷ شهری و ۱۰۳ جاده‌ای در خوزستان فعال‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.