به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: حداقل دید افقی شهرهای استان تا ساعت ۱۲ ظهر امروز در بستان ۵۰۰، اهواز، آبادان، شادگان و دزفول یک هزار و ۵۰۰ و شوش ۹۰۰ متر اعلام شده است.

بر اساس اخطاریه ۱۳۹۸ مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان با توجه به ماندگاری توده‌ی گردوخاک عراقی، همچنان شاهد کاهش دید افقی و افزایش آلاینده های گردوخاک در اکثر مناطق استان خواهیم بود.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان روز شنبه در اطلاعیه ای از حرکت توده گرد و خاک با منشا کشورهای عراق و عربستان به سمت استان خوزستان خبر داده بود.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۱۰ صبح امروز غلظت گرد و غبار در آبادان ۹۱۳ میکروگرم بر مترمکعب، خرمشهر ۸۵۲ میکروگرم بر مترمکعب، شادگان ۶۳۰ میکروگرم بر مترمکعب، شوش ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب و اهواز ۴۲۲ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد: مدارس همه مقاطع و مراکز آموزشی اهواز، دزفول، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، حمیدیه، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر، امیدیه، رامشیر، شوشتر، شوش ،گتوند، اندیمشک و باوی به دلیل گرد و غبار در نوبت بعدازظهر یکشنبه تعطیل است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: تا اوایل روز چهارشنبه سامانه بارشی سبب رگبار و رعد وبرق در مناطقی از شمال، شرق و ارتفاعات و در دیگر مناطق به صورت پراکنده،  بارش برف در ارتفاعات استان و وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان خواهد شد.

وی ادامه داد: دراین مدت شمال خلیج فارس مواج است و از فردا تا روز چهار شنبه وقوع دماهای کمینه نزدیک به صفر و منفی دربیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی، شرقی پیش‌بینی می‌شود.

سبزه زاری میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته را در ایذه ۱.۸ و دهدز ۲.۳ میلیمتراعلام کرد.

در ۲۴ ساعت گذشته امیدیه با ۲۶ و دهدز با ۳.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۴.۳ و حداقل ۱۰.۱ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.