جشنواره قرآن، عترت و نماز بخش شاوور شوش با شرکت یکهزار دانش‌آموز این بخش در روستای میثم تمار(خویس) برگزار شد که حجت الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان میهمان ویژه آن بود.

بعد از برگزاری این جشنواره تعدادی از اهالی روستا گرد حجت الاسلام موسوی‌فرد جمع شدند و از او خواستند مشکل آب آشامیدنی این روستا را پیگیری کند.

امام جمعه اهواز در محل با مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان و معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان تماس گرفت و خواستار رفع مشکل آب اهالی روستای میثم تمار شد.

عاشور مزرعه رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شوش در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چاه آب برای رفع مشکل روستای میثم تمار حفر شده ولی هنوز تجهیز نشده است.

وی تجهیز این چاه را نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار دانست و افزود: زمینی در سال ۹۶ با همت شورا، اهالی و خانواده خیر شهید ضمدی برای حفر چاه آب روستا داده شد که یک حلقه چاه ۱۰۰ متری در آن حفر شده است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شوش بیان کرد: این چاه با کمک مسوولان شهرستان و اداره کل آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال حفر شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح آبرسانی افزود: اکنون تابلوی برق این چاه مشکل دارد ولی با وجود ارسال به همدان بدلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است.

قرآن حیات بخش جامعه بشری است

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین در جشنواره قرآن، عترت و نماز با بیان اینکه قرآن کریم حیات بخش جامعه بشری و رفع کننده مشکلات است، گفت: جشنواره قرآنی زمینه‌ای برای سوق دادن جوانان به سمت خداوند متعال است.

وی از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و افزود: این جشنواره‌ها بهانه‌ای برای ورود جوانان به اقیانوس علوم معجزه پیامبر اکرم(ص) هستند و جامعه را نورانی می‌کنند.

حدود یکهزار دانش آموز دختر و پسر بخش شاوور شهرستان شوش در این جشنواره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

روستای میثم تمار(خویس) یکهزار خانوار دارد و در ۲۰ کیلومتری شهر شوش در بخش شاوور این شهرستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.