به گزارش خبرنگار مهر، محمد جهانگیر ظهر امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: جلب مشارکت مبتنی بر توانمندی مردم و توسعه همکاری بین بخشی دو هدف مهم ما در مدیریت مشارکت‌های مردمی است.

وی افزود: با توجه به مفهوم «جامعه سلامت» هیچ سازمان و دستگاهی در کشور نیست که مأموریت‌ها و فعالیت‌های آن به سلامت جامعه مرتبط نباشد و این ارتباط می‌تواند اثر تقویت‌کننده یا تهدیدکننده داشته باشد.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در حوزه «اجتماعی» فعالیت‌هایی را پیگیری می‌کنیم که بتوانیم مشارکت مردم را جلب کنیم تا هم‌افزایی و هم سویی در این راستا را ایجاد کنند.

جهانگیر بیان کرد: در حدود ۱۰۰ روستا یا محله شهری کانون‌های سلامت ایجاد شد و با استفاده از معتمدان و افراد تأثیرگذار مناطق که به جلب مشارکت مردم، افزایش آگاهی و طرح منطقی مطالبات سلامت محور کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با سلامت را حدود ۴۷ مورد داریم که در بحران‌ها و حتی کنترل فشارخون از مشارکت آنها استفاده می‌کنیم.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان ظرفیت عملی خیران را در حوزه سلامت جلب کردیم که حدود ۱۴ میلیارد تومان آن کوتاه‌مدت بوده است و امیدواریم تا ۱۵ اسفند امسال ۲۳ پروژه خیر ساز را در کوتاه‌مدت افتتاح کنیم.

جهانگیر گفت: خیران ما حقیقی و یا حتی در قالب جلب مسئولیت‌های اجتماعی هستند که هر دو به ایفای تعهدات در حوزه «سلامت» منجر می‌شود.

وی افزود: در زمینهٔ پروژه‌های میان‌مدت نیز اولین همراه سرای بزرگ و مجتمع بیمارستانی دانشگاه در اهواز پیشرفت خیلی خوبی پیدا کرد و امیدوارم که تا قبل از پایان سال جاری کلنگ زنی شود تا جمعیتی که همراه بیمار هستند دیگر وضعیت نابسامانی در بیمارستان‌ها یا محیط اطراف آن نداشته باشند.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه پروژه‌های ما از خانه بهداشت شروع می‌شود و تا ساخت بیمارستان ادامه دارد، عنوان کرد: مطالبات مردمی را از کانال‌های مختلف می‌گیریم و با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی به آن پاسخ می‌دهیم.

وی بیان کرد: برنامه جامع سلامت خوزستان راه تدوین کردیم که برای فعالیت‌های مرتبط با سلامت مردم در بخش راه، محیط زیست، بحران آب و فاضلاب برنامه نسبتاً جامع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.