به گزارش ایرنا نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور با حضور ۱۶ تیم در حال برگزاری است که استان خوزستان سه نماینده در این رقابت‌ها دارد و پس از تهران بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

لیگ برتر( نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و فولاد)

تیم های نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و فولاد سه نماینده استان در این پیکارها هستند که اکنون و با گذشت ۱۸ هفته از مسابقات در مکان های چهارم، هفتم و هشتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارند که عملکرد به نسبت قابل قبولی است.

از آنجا که فوتبال ایران چهار سهمیه در جام باشگاه های آسیا داشته هر سه تیم خوزستانی شانس حضور در این رقابت ها را دارند و هواداران در این مسیر، نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. 

لیگ یک (استقلال خوزستان)

رقابت های لیگ دسته یک کشور همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که ۲ تیم برتر مسابقات راهی لیگ برتر می‌شود. تیم استقلال خوزستان تنها نماینده استان در این رقابت ها بوده که تاکنون نتایج به نسبت ضعیفی تاکنون کسب کرده است.

آبی های خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران را در کارنامه دارند پس از ۶ فصل حضور در لیگ برتر به دلیل مشکلات عدیده ای که داشتند به لیگ یک سقوط کردند و در این رقابت ها تاکنون امتیازات بسیاری را از دست داده اند. تیم استقلال خوزستان اکنون با کسب ۲۳ امتیاز در مکان سیزدهم رده بندی قرار دارد.

لیگ ۲ (استقلال ملاثانی، فولاد نوین اهواز، کارون اروند خرمشهر، شهرداری ماهشهر، ملی حفاری، نفت امیدیه)

مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور به دلیل حضور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی در حال برگزاری است که استان خوزستان با ۶ تیم، بیشترین نماینده را در این رقابت ها دارد.

تیم استقلال ملاثانی را باید به عنوان پدیده این رقابت ها و یکی از شانس های اول صعود به لیگ دسته یک دانست؛ تیمی که با گذشت ۱۶ هفته با کسب ۳۴ امتیاز همچنان در صدر گروه الف رقابت ها قرار دارد. تیم های فولاد نوین و کارون اروند دیگر نمایندگان استان در این گروه هستند که به ترتیب با ۲۲ و ۱۰ امتیاز در مکان های ششم و سیزدهم جدول رده بندی لیگ ۲ قرار دارند.

در گروه ب این پیکارها تیم شهرداری ماهشهر که از مهدی پاشازاده روی نیمکت بهره می برد اکنون با کسب ۲۲ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است همچنین تیم های ملی حفاری و نفت امیدیه با کسب ۱۹ و ۱۵ امتیاز در مکان های یازدهم و چهاردهم جدول این گروه قرار دارند. با توجه به حضور ۶ نماینده از استان در این رقابت ها، احتمال صعود نمایندگان استان به لیگ دسته یک وجود دارد.

لیگ سه ( استقلال شوش و سپاهان نوین ایذه)

مرحله نهایی رقابت های لیگ دسته سوم کشور از چندی پیش در سه گروه ۱۰ تیمی آغاز شد که تیم های استقلال شوش و سپاهان نوین ایذه نمایندگان استان در این مرحله هستند که در گروه سوم با دیگر حریفان به رقابت می‌پردازند.

تیم استقلال شوش از مجموع هفت بازی گذشته با سه برد، یک تساوی و سه باخت و با کسب ۱۰ امتیاز در مکان سوم جدول این گروه قرار دارد؛ همچنین تیم سپاهان نوین ایذه با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل پایین تر در مکان چهارم جای گرفته است.

از آنجا که امسال درمجموع چهار تیم به لیگ دسته دوم صعود خواهند کرد هر ۲ نماینده استان شانس حضور در لیگ دسته دوم را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.