به گزارش ایرنا وقتی نام خوزستان به میان می‌آید هر چیزی از نخل و بلوط و کارون و آفتاب گرفته تا گرما و شرجی به ذهن متبادر می‌شود اما برف آن‌ هم در خوزستان همیشه دیدنی است.

مناطق شمال شرق استان یعنی جایی که جلگه خوزستان به کوه‌های استوار زاگرس برخورد می‌کند و سرما بر آفتابی که نماد این استان است غلبه می‌کند، شاهد پیروزی سرما بر گرما هستیم.

یکی از نقاطی که در طول پاییز، زمستان و حتی بهار شاهد وجود نعمتی به نام برف است، بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه است، جایی که برخی روستاهای آن در ارتفاع بیش از ۲ هزار متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند.

بسته شدن مسیر چند روستای دهدز به دلیل بارش سنگین برف همیشه سر خط اخبار بوده است و این مورد در دیار آفتاب سوزان مانند شستن دست و صورت با آب خنک در دل گرمای تابستان است.

اگر خوزستانی باشی و برف را بیش از دیدن و لمس کردن از دریچه قاب تلویزیون و فضای مجازی مشاهده کرده باشی، یک راه میانبر وجود دارد، همین بغل گوشتان، دهدز !

کافیست سوار ماشینشتان شوید و از اقصی نقاط خوزستان، شهر ایذه را دنبال و سراغ بخش دهدز را بگیرید، در این شهر مردمانی مهمان نواز در سرمای دلچسب زمستان دل شما را گرم می‌کنند.

دهدز ، فرصتی برای تجربه یک زمستان برفی

محسن البرزی بخشدار دهدز درباره طبیعت برفی دهدز به خبرنگار ایرنا چنین می‌گوید: ارتفاعات دهدز در اکثر روزهای فصل پاییز و زمستان سفیدپوش هستند و "دشت" معروف‌ترین منطقه برفگیر دهدز به شمار می‌آید.

وی افزود: پس از بارش برف اکثر روستاهای مرتفع دهدز سفیدپوش می‌شوند و تا چند روز پس از بارش نیز همان رنگ زیبای زمستانی در این مناطق جلوه‌های زیبایی از طبیعت زمستانی را به نمایش می‌گذارد.

بخشدار دهدز تصریح کرد: مردم مهمان نواز دهدز و شهرستان ایذه همواره پذیرای گردشگرانی هستند که برای تجربه یک زمستان برفی، عازم این دیار می‌شوند.

وی در ادامه گفت: حاجی کمال، دریاس، لهبید، نوشگون، سرصحرا، لنده، خواجه انور و دشت از جمله منطق برفگیر دهدز هستند که گردشگران می‌توانند از آنها بازدید کنند.

سرما، برف، کوه و چای داغ و یک‌ روز به یاد ماندنی‌ در دهدز

یکی از گردشگران در منطقه حاجی کمال دهدز به خبرنگار ایرنا گفت: در استان خوزستان با توجه به اقلیم گرمی که دارد کمتر شاهد وجود مناطقی هستیم که برف در آنها ببارد و زمستان برفی را به وجود بیاورد.

علیرضا زارعی ادامه داد: ما از رامهرمز صرفا برای تجربه یک روز برفی به همراه خانواده به دهدز عزیمت کرده‌ایم، یک چای داغ در دل کوه و منظره برفی ارزش این سفر را چندین برابر می‌کند.

وی افزود: از تمام هم‌استانی‌ها دعوت می‌کنم که برای اینکه یک روز زیبای برفی را در کنار خانواده رقم بزنند، راهی دهدز شوند.

دهدز با مساحت تقریبی یک هزار و ۳۲۱ کیلومتر مربع دارای جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر است . دهدز داراس سه دهستان دهدز،دنباله رود شمالی و دنباله رود جنوبی با ۱۰۳ روستاست.

به دلیل قرار گرفتن دهدز در ارتفاعات زاگرس، در فصل‌های پاییز و زمستان شاهد بارش برف در اقصی نقاط آن هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.