غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت:  افزایش آگاهی و دانش موجب بالا رفتن سطح فرهنگ عمومی، اداره بهتر جامعه، رعایت قانون و بالا رفتن اعتماد عمومی می شود.

وی افزود:  هر چه افراد یک جامعه ناآگاه تر  باشند  و از سطح دانش پایین تری برخوردار باشند اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کاهش  پیدا می کند و به دنبال آن آسیب اجتماعی رشد می کند علاوه بر این جامعه آسیب پذیر می شود و تاب آوری و روش های مدنی کمتر می شود.

استاندار خوزستان گسترش باشگاه های کتابخوانی،  ایجاد کتابخانه های دیجیتال  را راهی مناسب برای افزایش سطح و سرانه کتابخوانی دانست و گفت:  ضرورت دارد در شرایط اقتصادی فعلی کشور خرید کتاب را  تسهیل کنیم و  فرهنگ کتابخوانی را پیش از پیش اشاعه دهیم و حتی کتابخوانی را به یک فضیلت در جامعه تبدیل کنیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از نمایشگاه کتاب داشت ادامه داد:  تعداد ناشران و عناوین کتاب نمایشگاه فعلی نسبت به سال گذشته بیشتر شده و برگزاری نمایشگاه دیجیتال در کنار آن بخشی از پازل کتابخوانی را کامل کرده است.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.