حجت الاسلام سیدشهاب الدین طباطبایی  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت: نبود نظارت کافی بر ممیزی کتاب‌ها موجب ایجاد برخی آسیب‌ها در جامعه می شود.

وی با بیان این که جوان و نوجوان عمده‌ترین مخاطبان حوزه رمان و داستان هستند توضیح داد: در برخی کتاب‌ها به ویژه ترجمه‌های داستان و رمان ملاحظات فرهنگی متناسب با کشور ما لحاظ نشده است.

رییس حوزه هنری استان خوزستان با اشاره به چگونگی نظارت ارشاد بر ممیزی کتاب‌ افزود: بنده به نظارت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ممیزی کتاب‌ به ویژه آثار ترجمه ایراد دارم.

وی گفت:  در این نمایشگاه به همه سلیقه‌ها توجه شده است  اما در برخی غرفه‌ها شاهد توزیع کتاب‌هایی هستیم که به نظر می رسد بهتر بود این کتابها در نمایشگاه عرضه نمی شد.

طباطبایی ادامه داد: مهمترین عنصر در نشر کتاب در نظر گرفتن سلیقه های مخاطب است با توجه به اینکه  جمعیت کشور ما را بیشتر جوانان و نوجوان تشکیل می‌دهد ذائقه آن ها کتاب های رمان، شعر و  تاریخ و کتابهای علمی است.

وی با اشاره به قیمت کتابها بیان کرد: قیمت ها تا حد متعارفی خوب است اما می توان در حوزه تخفیف توجه بیشتری شود چراکه قشر دانش آموز و دانشجو درآمدی از خود ندارند و شرایط اقتصادی کشور نیز به گونه ای است که بار مالی زیادی بر خانواده ها تحمیل شده لذا اگر به افزایش تخفیف نمایشگاهی توجه بیشتری شود استقبال نیز افزایش پیدا می کند.

رییس حوزه هنری خوزستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از چالش های حوزه چاپ و نشر کشور این است که کتابهایی با مفاهیم کیفی و قوی ضعیف چاپ می شوند و کتاب های فاقد محتوا از چاپ بسیار باکیفیت و فاخر برخوردارند که نیازمند نظارت بر کار ناشران است.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.