به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: برای کمک به مزغذاران ، تلاش داریم چند کشتارگاه بهداشتی را در خوزستان راه اندازی کرده، تا شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ‌های تولیدی مرغداری‌ها را خریداری و با استانداردها و نکات بهداشتی لازم در این کشتارگاه‌ها کشتار و نگهداری کند تا در زمان نیاز در بازار عرضه شود.

وی گفت: قیمت تمام شده مرغ برای مرغدار هم اکنون بیشتر از قیمت مرغ در بازار است و امروز نمایندگان مرغداران خوزستان برای پیگیری این موضوع توسط مسوولان کشوری به تهران رفتند.

توزیع گاز مایع بر اساس اطلاعات خانوارها در خوزستان

حسن زاده ادامه داد: افزایش قیمت بنزین در آبان امسال باعث افزایش  مصرف خودروها از گاز مایع(ال پی جی) شده است و توزیع نشدن این گاز در  روستاها و شهرها بر اساس اطلاعات جمعیتی نیز باعث کمبود آن در برخی نقاط خوزستان به ویژه شمال آن شده است.

وی گفت: هم اکنون گاز مایع بر اساس اطلاعات خانوارها در خوزستان توزیع می‌شود و در برخی مناطق خوزستان مثل اندیکا سهمیه این گاز را چند برابر افزایش دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: بر اساس مصوب ستاد تنظیم بازار خوزستان گاز مایع به صنایع هم داده خواهد شد.

 صادرات گوشت قرمز راهی برای کمک به دامداران

حسن زاده ادامه داد: دامداران نیز به دلیل کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان شده‌اند و تولید کنندگان هم اگر دچار زیان شوند تولید نمی‌کنند.

وی گفت: در چنین شرایطی بهترین راهکار برای کمک به دامداران فراهم کردن شرایط صادرات گوشت قرمز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد:کشتارگاه خرمشهر سه هزار و ۶۰۰ راس دام از خارج کشور وارد کرده که امکان ورود به بازار و صادرات را با قیمت مناسب دارد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید ادامه داد: پرداخت تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد به مباشران برای تامین میوه شب عید درنظر گرفته شده که بخش خصوصی با دریافت تسهیلات با این میزان سود رضایت ندارد.

حسن زاده بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد به مباشران تامین کننده میوه باعث افزایش قیمت میوه خواهد شد به همین منظور قرار هست این موضوع کارشناسی شود تا این تسهیلات با شرایط بهتری در اختیار مباشران قرار داده شود.

تخصیص ۹۳ میلیارد تسهیلات برای مباشران میوه شب عید

نماینده بانک ملت در خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: برای تامین نقدینگی مباشران بخش خصوصی برای تامین میوه شب عید دولت تصمیم به پرداخت تسهیلات کرده و بانک ملت به عنوان بانک عامل معرفی شده است.

مصطفی هلالی ادامه داد: پنج هزار میلیارد ریال در مجموع در سطح کشور برای پرداخت تسهیلات به مباشران در نظر گرفته شده که از این رقم ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۱۸ درصد است بیان کرد: ۷۰ درصد سرمایه مورد نیاز مباشران با پرداخت این تسهیلات تامین می شود.

رییس اتحادیه بارفروشان اهواز نیز در این نشست با اشاره به اینکه نقدینگی موردنیاز مباشران تامین میوه شب عید باید هر چه زودتر تهیه شود بیان کرد: پرداخت تسهیلات با سود ۱۸ درصد برای مباشران بسیار بالا است و کمکی به مباشران نمی کند.

منوچهر جعفری گفت: برای تامین میوه شب عید در خوزستان به تامین اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی افزود: بانک ها در پرداخت تسهیلات بسیار سخت گیری می‌کنند و در مدت زمان کوتاه باقی مانده تا عید، باید راهکاری مناسب تری برای مباشران در نظر گرفته شود تا برای تامین میوه رغبت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.