حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در دفتر نهاد امامت جمعه این شهر افزود: جمعیت نمازگزاران جمعه تهران در هفته گذشته بی‌سابقه بود و جهانیان از دیدن این جمعیت متحیر شدند.

وی با اشاره به حضور حماسی مردم ایران در آیین‌های مختلف گفت: مردم در خیلی جاها از مسوولان پیشی گرفته‌اند که لازم است مسوولان نیز تلاش بیشتری برای خدمت به مردم انجام دهند.

امام جمعه دزفول راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را با توجه به همزمانی مراسم چهلم سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهم دانست و افزود: دشمن تصور می‌کرد بعد از شهادت سردار سلیمانی مردم ایران سرخورده می شوند ولی مردم با تشییع ۲۵ میلیونی پیکر مطهر این شهید والامقام بار دیگر حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در صحنه نشان از پایبندی آنها به انقلاب و نظام و یک رفراندوم بزرگ است، اظهارداشت: دشمنان اسلام با تمام قوا برای مقابله با ایران وارد صحنه شده‌اند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از الگوی سردار سلیمانی در محور مقاومت گفت: سردار سلیمانی عاشق شهادت بود و اکنون به سیدالشهدای جبهه مقاومت تبدیل شده است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درخصوص شهید زنده بودن سردار سلیمانی افزود: این سردار سرافراز در زمانی به مقام رفیع شهادت نائل آمد که جامعه بیشترین احساس نیاز را به خون پاک شهدا داشت.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه سردار سلیمانی یک چهره بین المللی بود، اظهارداشت: این سردار در افغانستانی که بخش عمده آن در دست طالبان است، توانست حدود ۲۳ گروه را متحد کند.

اخراج سفیر انگلیس بیشترین لطف به او بود

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به حضور سفیر انگلیس در جمع عده‌ای فریب خورده مقابل یکی از دانشگاه‌ها در تهران بیان کرد: حکم جاسوس و ستون پنجم در شرایط جنگی اعدام است لذا اخراج این سفیر لطف به او بود.

وی در ادامه درخصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری کنگره مرحوم آیت الله قاضی دزفولی گفت: با وجود گذشت زمان زیاد، برنامه‌ها پیشرفت قابل توجهی نداشته‌اند لذا اگر قرار است کنگره ضعیف برگزار شود، برگزار نشود بهتر است.

امام جمعه دزفول افزود: مرحوم آیت الله قاضی از مفاخر معاصر دزفول است و همچنان مستندات برای معرفی این شخصیت وارسته وجود دارند که باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی درخصوص برگزاری آیین بزرگداشت ۲ شهید دزفولی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: این آیین روز پنجشنبه همین هفته برگزار می‌شود و امیدواریم مردم حضور گسترده‌ای در این مراسم داشته باشند.

اخلاق و فرهنگ انتخاباتی رعایت شود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و فرهنگ انتخابات گفت: انتخابات به نظام اعتبار بیشتری می‌دهد و لازمه آن رعایت اخلاق انتخاباتی است.

امید بن‌عباس توهین نامزدها به یکدیگر را از مصادیق بداخلاقی انتخاباتی دانست و افزود: داوطلبان باید با رعایت قانون، تبلیغات خود را در ایام تعیین شده انجام دهند و به یکدیگر توهین نکنند.

وی از نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها خواست بدنبال تبیین برنامه‌های خود باشند و فرهنگ عمومی جامعه را با بیان نامناسب غبارآلود نکنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی نیز توسط دادگستری ایجاد شده ولی لازم است داوطلبان نیز امور خود را طبق قانون دنبال کنند.

وی با اشاره به تحریم سردار سرتیب حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان از سوی آمریکا گفت: این سردار سرافراز در انجام تصمیمات سازمانی و امنیتی بسیار قاطع و در برابر مردم بسیار متواضع است که امیدواریم بیشتر از خدمات او بهره‌مند شویم.

بن‌عباس به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره کرد و افزود: مراکز آموزشی و نهادهای فرهنگی باید با اصلاح نقص‌های آموزشی خود بدنبال پرورش انسان‌هایی نظیر این شهدای والامقام و ارتقای تراز کیفی نیروهای انسانی کشور باشند.

وی اظهارداشت: پل جدید دزفول به نام شهید سپهبد سلیمانی نامگذاری شده که از شهرداری، شورای شهر و اداره توزیع برق دزفول برای زیباسازی این پل تقدیر می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به اهمیت دهه مبارک فجر، امیدآفرینی در جامعه را ضروری دانست و گفت: امید است مسوولان با بهره‌برداری از طرح‌های مختلف در این ایام، روحیه امید و نشاط را در جامعه تزریق کنند.

رزمایش اقتدار بسیج در دزفول برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست از برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در این شهرستان خبر داد و گفت: این رزمایش از روز پنجشنبه به مدت ۲ روز در پادگان قدس برگزار می‌شود.

سرهنگ هادی سعادت‌زاده با بیان اینکه گردان‌های خواهر و برادر در این رزمایش شرکت می‌کنند، افزود: موضوع این رزمایش مقابله با ناآرامی‌ها و تهدیدهای نظامی دشمن است.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای بزرگداشت ۲۲ بهمن با توجه به همزمانی چهلم سردار سلیمانی گفت: دشمن برای ضربه زدن به ایران برنامه‌ها دارد ولی باید از ظرفیت سردار سلیمانی برای مقابله با توطئه‌های دشمن در این ایام به خوبی استفاده کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول با اشاره به تحریم سردار شاهوارپور از سوی آمریکا بیان کرد: دزفول زادگاه این سردار است لذا پیشنهاد می‌شود از خدمات او در برنامه‌های دهه فجر تقدیر شود البته خود سردار توصیه داشتند این کار انجام نشود.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز نیز گزارشی درخصوص کنگره بزرگداشت آیت الله قاضی دزفولی ارائه داد و گفت: قرار است شبکه خبر مستندی از زندگی این مرحوم تهیه و منتشر کند.

بهزاد جولایی افزود: خاطرات و تاریخ شفاهی مرحوم آیت الله قاضی در حال جمع‌آوری است و مصاحبه‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است.

وی خواستار تامین اعتبار برای برگزاری این کنگره شد و بیان کرد: قرار است چند کتاب داستانی کودک از زندگی آیت الله قاضی نوشته و چاپ شود البته باید در این راه نقش جهادی این مرحوم برجسته شود.

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: لازم است سردیس آیت الله قاضی به عنوان محور و مکتب مقاومت توسط شهرداری ساخته و در سطح شهر دزفول نصب شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.