ارسلان غمگین شامگاه چهارشنبه در آیین گشایش بازارچه مشاغل خانگی در بلوار ساحلی اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۸۰ میلیارد ریال مصوبه برای مشاغل خانگی اهواز در نظر گرفته شده اما تعداد طرح های بیشتر با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده است و بانک‌ها در حال ارزیابی این طرح ها هستند.
وی افزود: قانون حمایت از مشاغل خانگی در سال ۸۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و وظیفه ساماندهی این مشاغل برعهده وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی است.
غمگین ادامه داد: در این نمایشگاه ۱۴ غرفه از مشاغل خانگی به مدت هفت روز محصولات خود را به مردم عرضه می‌کنند.
وی افزود: هدف از برپایی نمایشگاه محصولات خانگی، گسترش بازار این نوع محصولات و حمایت از شاغلان در این حرفه است زیرا اتصال به بازار و عرضه محصولات یکی از نقاط ضعف فعالان مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد:بیش از ۸۰ درصد شاغلان در طرح‌های مشاغل خانگی زنان هستند؛ تجربه نشان داده که در زمان بحران اقتصادی طرح های اشتغالزای کوچک و خانگی نسبت به صنایع بزرگ کمتر دچار آسیب می شوند.

مشاغل خانگی، مشاغلی هستند که بیشتر در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد است.امروزه مشاغل خانگی در کشورهای توسعه یافته نقش بسزایی در فعالیت های اقتصادی کشورها ایفا کرده و توانسته تولیدات ناخالص ملی را با رشد چشمگیر روبه رو ، و اقتصاد محلی را متحول ، و سبب افزایش اشتغال در جامعه شود.به گفته صاحبنظران اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی کافی نیست و در برخی موارد اشتباه است و اتصال این مشاغل به بنگاه‌های بالادستی و بازار اهمیت بیشتری دارد.
در ایران بنابر قانون ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی ، دولت موظف است بنا بر اصول ۲۸ و ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به سند چشم انداز بیست ساله ، مشاغل خانگی را مطابق این قانون ساماندهی و حمایت کند به نحوی که زمینه ایجاد اشتغال برای این گونه متقاضیان فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.