ندا نیسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ هیات شهرستانی در خوزستان فعال هستند و خوشبختانه میل دختران و پسران استان به رشته ووشو در چند سال اخیر، رو به افزایش بوده است.

نایب رییس هیات ووشو خوزستان با بیان این که بیشتر تمرکز روی بخش پایه است و تلاش می کنیم ورزشکاران مستعد استان را شناسایی و به چرخه ووشو اضافه کنیم افزود: در چند سال اخیر اولویت اصلی ما، برنامه ریزی برای رده های سنی پایه بوده و در رده سنی نونهالان و نوجوانان نتایج بسیار خوبی در سطح کشور کیب کردیم.

وی به گسترش این رشته در شهرستان ها به ویژه در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: در بخش ساندا بانوان شهرستان ایذه و در بخش تالو شهرستان های ماهشهر و خرمشهر عملکرد خوبی دارند و بارها در میادین بین المللی و داخلی موفق به کسب مقام شده اند.

نیسی گفت: هیات ووشو استان در زمینه مدال آوری همیشه جز استان های برتر کشور به شمار می رود اما به دلیل میزبان نبودن ، امتیاز ما در ارزیابی عملکرد کشوری پایین

می آید.علاقه به ووشو در خوزستان به حدی است که بسیاری از خانواده ها در ایام تعطیلی مدارس فرزندان خود را در این رشته ثبت نام می کنند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات دهه فجر اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر یک دوره مسابقه  استانی، برای تمام رده های سنی در ۲ بخش بانوان و آقایان خوزستان برگزار

می شود که نفرات برتر این پیکارها جواز حضور در مسابقات کشوری را دریافت می کنند.

نایب رییس هیات ووشو خوزستان به حضور فرشاد عربی ورزشکار سرشناس خوزستانی در هدایت تیم ملی تالو ایران اشاره کرد و گفت: بی شک با حضور آقای عربی می توان شاهد رونق بیشتر این بخش در استان و حضور ووشوکاران خوزستانی در اردوهای تیم ملی بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.