غلامعباس بهرامی نیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:بقیه پروژه ها نیز در حال انجام است که سه تا چهار ماه آینده کل این پروژه‌ها به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۵هزار میلیاردریالی برای اصلاح جاده‌های خوزستان گفت:۱۳۲ نقطه پر حادثه در جاده‌های خوزستان براساس شاخص‌های جاده ای مشخص و اولویت بندی شده که از این تعداد حدود ۱۲ نقطه پر حادثه اصلاح هندسی شده اند.

بهرامی نیا ادامه داد: کارهای مربوط به نقاط پرحادثه در حد ایمن سازی و آشکارسازی انجام شده که رانندگان در این مناطق با خطر تصادف روبه رو نشوند و اکنون در جاده‌های خوزستان نقطه آشکارسازی نشده وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: عمده جاده های آسیب دیده در سیل فروردین امسال مسیرهای روستایی در حاشیه رودخانه‌های کرخه، دز و کارون بودند که با بهره برداری از این پروژههای ترمیمی و اصلاحی می توانیم ایمنی و سطح سرویس دهی بهتری را در جاده‌هایی که از سیل خسارت دیدند داشته باشیم.

وی گفت: رانندگان می توانند از طریق سامانه تلفن گویا ۱۴۱ ، اپلیکیشن ۱۴۱ ، سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و کانال فضای مجازی " راه " اطلاعات مسیرهای تردد خود را جستجو و سفر ایمنی را آغاز کنند. 
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز در فروردین ۱۳۹۸به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شد که آسیب جدی به روکش جاده‌ها ، پل ها و ابنیه فنی راه‌ها وارد کرد. 
خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده ، ۵۶ جاده ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.