غلامعباس بهرامی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بالا آمدن آب وآبگرفتگی جاده بر اثر سیلاب اخیر باعث انسداد برخی جاده ها در خوزستان در یک ماه گذشته شده که با فروکش کردن آب از سطح جاده ها، کار اصلاح و ترمیم نقاط آسیب دیده آغاز می شود.
وی گفت: هم اکنون جاده اهواز - آبادان به دلیل طغیان رودخانه و آبگرفتگی در مسیر مسدود است که جاده اهواز - خرمشهر به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: جاده شریانی بستان - چذابه (منتهی به پایانه بین المللی چذابه) و جاده غیرشریانی عبدالخان - بستان نیز به دلیل طغیان رودخانه همچنان مسدود است.
بهرام نیا بیان کرد: جاده روستایی حمیدیه - سوسنگرد نیز به دلیل تخریب جاده ناشی از طغیان رودخانه و سیلاب مسدود شده که مسیر جایگزین جاده اصلی حمیدیه - سوسنگرد تعیین شده است.
وی ادامه داد: 10 جاده روستایی نیز در خوزستان همچنان مسدود است که با فروکش کردن آب، کار ترمیم آنها آغاز می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: رانندگان می توانند از طریق سامانه تلفن گویا 141 ، اپلیکیشن 141 ، سامانه پیامکی 1000141 و کانال فضای مجازی ' راه ' اطلاعات مسیرهای تردد خود را جستجو و سفر ایمنی را آغاز کنند.
طغیان رودخانه های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خوزستان شده است.
خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده ، 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد.
7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.