مهرداد شیروانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این رقابت ها دهه دوم بهمن ماه امسال، در بخش آقایان و بانوان و در رده سنی زیر ۱۹ سال برگزار خواهد شد که در نهایت نفرات برتر مسابقات به اردوهای تیم ملی دعوت می شوند.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان افزود: با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم تنها می توانیم در رشته دوومیدانی میزبانی بگیریم و در رشته‌های دیگر به دلیل نبود امکانات و زیرساخت مناسب، نمی توانیم میزبان مسابقات کشوری باشیم.

شیروانی با اشاره به این که تنها ۳۰ درصد ظرفیت ورزش جانبازان و معلولان خوزستان فعال است گفت: با این وجود در ارزیابی عملکرد هیات های کشور در سال ۹۶ رتبه نخست و در سال ۹۷ رتبه سوم را به خود اختصاص دادیم.

رییس هیات استان ضمن تاکید بر فعالیت بیشتر شهرستان‌ها و انجام وظایفی که بر حیطه آن‌ها است گفت: از این پس فعالیت رشته‌های ورزشی در تمامی شهرستان‌ها با اولویت جذب جوانان زیر۲۰ سال انجام می‌گیرد تا از این طریق بتوان این بخش از جامعه را با ورزش آشنا کرد.

وی در ادامه به نبود زیرساخت مناسب در استان اشاره کرد و افزود: ما به دلیل نداشتن منابع درآمدی پایدار و زیرساخت مناسب تنها از ۳۰ درصد ظرفیت این ورزش در استان استفاده می‌کنیم و بیشتر وقت خود را صرف پیدا کردن اسپانسر و گرفتن امکانات می‌کنیم؛ این موضوع یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های اخیر است.

رییس هیات جانبازان و معلولان استان در خصوص مجموعه کوی طلاب اهواز گفت: قرار بود این مجموعه ورزشی در سال های قبل افتتاح شود که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است در صورتی که اگر به طور جدی کارها انجام شود ظرف چند ماه این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به فعالیت ۷۵۰ ورزشکار جانباز و معلول سازمان یافته و ۲ هزار ورزشکار غیر سازمانی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در ۱۵ شهرستان هیات فعال داریم در حالی که اگر مجموعه کوی طلاب راه‌اندازی شود و ما بتوانیم از این مکان منابع درآمدی پایدار داشته باشیم و اردوها و مسابقات خود را برگزار کنیم در آینده نه چندان دور شاهد بالا رفتن ظرفیت کمی و کیفی این رشته در استان خواهیم بود.

شیروانی عنوان کرد: در ۲ سال اخیر استقبال جوانان از این رشته بهتر شده و خانواده‌ها فرزندان خود را به ورزش کردن سوق می‌دهند لذا باید از نظر منابع مالی و امکانات جوابگوی آنها باشیم، عمده منابع مالی هیات از طریق فدراسیون و اداره کل تامین می‌شود که مقدار ناچیزی بوده و به صورت مستمر نیست .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.