فاضل عبیات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در نقاطی مانند کیانشهر، کوی بعثت، رسالت، خیابان ادهم، شهرک اهواز، شهرک دانشگاه، ملاشیه، کوی علوی، گلدشت و عین۲ میزان قابل توجهی آبگرفتگی وجود دارد که باید تا فردا تخلیه شوند.

وی افزود: مدیریت شهری، مدیران مناطق و مسئولان شرکت آب و فاضلاب باید از شرایط پیش آمده تجربه کسب کنند و در شرایط مشابه دیگر مورد استفاده قرار دهند.

عبیات گفت: ارزیابی ها و نقشه های تهیه شده از نقاط بحرانی دچار آبگرفتگی باران اخیر باید در مستندسازی شوند تا در آینده شاهد وقوع چنین مسائلی نباشیم، اگر در بارش های آینده باردیگر همین نقاط دچار آبگرفتگی شوند مشخص می شود یا از تجربیات گذشته استفاده نکردیم و یا نسبت به آنها بی توجه بوده ایم.

وی ادالمه داد: پیش آمدن شرایط مشابه این روزهای اهواز در آینده به معنای عدم اقدام به موقع ما در کسب تجربه و مدیریت شرایط است.

  معاون استاندار خوزستان اظهار داشت: در بازدید از نقاط مختلف شهر اهواز علت آبگرفتگی هرکدام از نقاط مشخص شد این آبگرفتگی ها ممکن است تا فردا نیز ادامه داشته باشند، برخی نقاط که شرایط بحرانی داشتند هم اکنون از آب تخلیه شده اند.

وی ادامه داد: علت آبگرفتگی ها در نقاط مختلف اهواز متفاوت است برخی مناطق به دلیل ظرفیت محدود شبکه دفع فاضلاب دچار مشکل شده اند که باید منتظر تخلیه آب باشیم اما علت در برخی نقاط شکستگی خطوط و یا خرابی ایستگاه های پمپاژ است که باید دستگاه‌های خدمات رسان تلاش بیشتری برای رفع مشکل داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان به دستور استاندار از روز گذشته  برای مدیریت شهر اهواز تا پایان شرایط فعلی در شهرداری اهواز مستقر خواهد بود.

اهواز فاقد شبکه جمع آوری آب‌های سطحی است به گفته مسوولان شهرداری اهواز  به دلیل هزینه سنگین برای اجرای این شبکه، شهرداری تاکنون آن را اجرا نکرده است. از سوی دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز نیز به دلیل آنچه مسوولان شرکت آبفا "کمبود اعتبار " عنوان می کنند ،  اجرایی نشده است.

به گزارش ایرنا بر اثر بارش باران در شامگاه دوشنبه هفته جاری اغلب مناطق شهرستان اهواز و برخی شهرهای دیگر در خوزستان دچار آبگرفتگی شدند.

به دلیل آبگرفتگی در مناطق مختلف خوزستان مدارس ۱۳ شهرستان استان در نوبت صبح و عصر روز دوشنبه ونوبت صبح سه شنبه تعطیل شدند.

مدارس شهرستانهای اهواز، کارون ، آبادان ، خرمشهر و شادگان در نوبت عصر روز سه شنبه نیز به همین دلیل تعطیل شدند.

همچنین مدارس نوبت صبح و عصر امروز چهارشنبه در شهرستانهای اهواز و کارون تعطیل اعلام شده اند.

 آبگرفتگی ناشی از بارشهای دوشنبه همچنین ادارات سه شهرستان اهواز ، کارون و آبادان را در روز سه شنبه تعطیل کرد.  

در پی بروز این وضعیت و  ورود آب به منازل مردم در مناطقی از این شهرها و سر ریز فاضلاب ، جمعیت هلال احمر استان سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های کارون و آبادان راه‌اندازی کرده که ۳۴۰ نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.