یعقوب کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با متصرفان حریم شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان برخورد قانونی می‌شود، افزود: تخلفاتی از قبیل ساخت و ساز، کشت و نصب پل غیرمجاز در حریم قانونی شبکه‌های آبیاری پیگیری قضایی دارد.

وی اظهارداشت: تمام مسیرهای دسترسی به کانال‌ها و زهکش‌های شبکه به صورت شبانه‌روزی مورد بازدید قرار می‌گیرند و هرگونه تخلف پس از اخطار و مهلت دادن به متخلف از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان افزود: برای رفع تصرف از حریم شبکه به منظور احقاق حقوق کشاورزان و تامین مطمئن آب زمین‌های کشاورزی از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نمی‌شود.
وی با ابراز گلایه از ساخت و سازهای غیر جاز در شبکه‌های آبیاری گفت: ساخت و ساز در حریم کانال‌ها و زهکش‌ها از جمله دیوارکشی و کار ساختمانی اتلاف سرمایه است چراکه پس از شناسایی و گزارش تخلف، اقدامات قضایی انجام شده و با حکم مرجع قانونی، بنای غیرمجاز تخریب می‌شود.  

 کرمی بیان کرد: بیش از ۹۰۰ فقره پرونده تخلف از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه حریم‌بانی شرکت رسیدگی شده و پس از رفع تصرف با اخذ جریمه‌های قانونی یا تعهد کتبی عدم تکرار تخلف، منجر به ختم شده است. 
شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه دز و کرخه شمالی بیش از ۱۸۰ هزارهکتار از اراضی زراعی شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و دشت آزادگان را زیرپوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.