به گزارش ایرنا این تفاهم‌نامه روز شنبه به منظور گسترش زمینه‌های همکاری برای رفع نیازهای موجود به‌ویژه صنعت حفاری منعقد شد که در آن بومی سازی و انتقال فناوری‌های نوین، بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های دانشگاه در تعریف و اجرای پروژه های پژوهشی از جمله قطب علمی حفاری و مرکز تحقیقات حفاری، تعریف و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به ویژه در زمینه مدیریت تکنولوژی در صنعت حفاری با محوریت شرکت ملی حفاری ایران و همچنین محور قراردادن مرکز تحقیقات حفاری و بهره‌گیری متقابل از اعضای هیات علمی و کارکنان شرکت در برگزاری دوره‌ها و همایش های علمی و پژوهشی مورد تاکید قرار گرفته است.

تسهیل در برگزاری بازدیدهای متقابل علمی و آموزشی، به کارگیری موثر ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه از جمله دکترای پژوهشی محور یا رشته‌های بین المللی تحصیلات تکمیلی در صورت نیاز شرکت و همکاری در برگزاری دوره‌های کارورزی و کارآموزی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

بر اساس این گزارش، این تفاهم نامه در سه ماده و یک تبصره تنظیم شده و به امضای  غلامحسین خواجه رییس دانشگاه شهید چمران اهواز و عبداله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در اهواز به امضا رسید.

در نخستین روز از نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان ۱۱ کالای جدید ساخته شده داخلی با کاربرد صنعت نفت و پنج قلم تجهیزات و ابزار کاربردی در عملیات حفاری نفتی رونمایی شد و علاوه بر آن فهرست هفت هزار و ۵۰۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی معرفی شد.

یازدهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه‌های بین المللی اهواز دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.