نعمت اله نجفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت روند کاهشی مصرف بنزین در خوزستان همان طور که از قبل پیش بینی می شد شروع شد و هم اکنون میزان مصرف بنزین در استان به نقطه تثبیت رسیده است.
طرح مدیریت مصرف سوخت از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در کشور کلید خورد و پس از آن برخی عوامل آشوب گر و پشت پرده دشمن با موج سواری برمطالبات به حق مردم ، برخی اموال عمومی و خصوصی مردم را تخریب و خسارات زیادی به کشور تحمیل کردند.
وی ادامه داد: سهمیه بنزین همه خودروهای شخصی و عمومی به کارت های سوخت واریز شده و ذخیره سازی بنزین برای خودروهای شخصی تا ۶ ماه امکان پذیر است.

مصرف گاز ال پی جی برای خودروها ممنوع است
مدیرشرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: مصرف گاز ال.پی .جی برای خودروها ممنوع است و دستگاه های نظارتی باید در این قضیه ورود کنند.
وی افزود:سهمیه ماهانه  گاز ال.پی .جی خوزستان یک هزار و ۱۰۰تن است در حالی که میزان مصرف آن به هفت هزار و ۶۰۰تن رسیده است.
وی ادامه داد: این نوع گاز برای مصارف خانگی ، پخت و پز و گرمایش تعریف شده است بنابراین مصرف این گاز برای خودروها غیرقانونی است و نباید چنین کاری صورت گیرد.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هفته گذشته نرخ گاز ال پی جی یا مایع را ۲۰درصد افزایش داد ولی با این حال هنوز مصرف این نوع گاز که ۷۰درصد آن در خودروها استفاده می شود همچنان بالا است.

افزایش ۱۴درصدی مصرف گاز سی. ان. جی در خوزستان
مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خوزستان(اهواز) گفت: در ۲ هفته اجرای طرح مدیریت سوخت ، مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان که ویژه مصرف خودروها است در مقایسه با مدت مشابه ماه گذشته ۱۴درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰جایگاه عرضه سوخت سی.ان.جی در حوزه عملیاتی این شرکت فعال است افزود: امکان عرضه ۲ برابری گاز سی. ان. جی در خوزستان وجود دارد بنابراین نگرانی در خصوص اخلال در عرضه این نوع گاز وجود ندارد.
وی گفت: شرکت متبوع از احداث جایگاه عرضه گاز سی.ان.جی به منظور کاهش مصرف بنزین و تامین نیاز خودروها در همه نقاط خوزستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.