محمد حیدری روز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: واکنش مردم در قضایای اخیر و همکاری نکردن با اغتشاش‌گران باعث شکست سیاست‌های دشمنان علیه ایران شد.

وی با بیان اینکه راهبرد نظام سلطه علیه ایران تغییر نکرده است، گفت: حوادث پس از اصلاح نرخ بنزین باعث ناراحتی اقشار مختلف مردم شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران افزود: نظام سلطه تمام ابزارهای انتقال داده از جمله شبکه‌های ارتباطی را در اختیار دارد و از این قدرت رسانه‌ای برای غلبه بر دیگر کشورها استفاده می‌کند.

وی با اشاره به فعال کردن ظرفیت‌های اجتماعی پیش از اعتراض‌ها در دزفول اظهارداشت: این شهرستان جزو شهرستان‌های آرام در قضایای بعد از گران شدن بنزین بود و مردم در فضایی آرام مطالبات خود را مطرح کردند.

هیچ اتقاق منجر به حادثه جانی و مالی در دزفول رخ نداد

حیدری گفت: خوشبختانه در شهرستان دزفول هیچ رخدادی که منجر به حادثه جانی و مالی شود نداشتیم که این موضوع سند افتخاری برای همه مردم و مسئولان این شهرستان است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان هدایت‌کننده افکار عمومی افزود: رسانه ها صدای مردم و قلم توانای نظام برای تبیین سیاست‌ها هستند لذا امیدواریم در پرتو یک همکاری همه جانبه با رسانه‌ها آرامش جامعه تضمین شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه امروز نیاز به همبستگی و انسجام داریم، ادامه داد: نقد بسیار کارگشا است و می‌تواند فصلی از همکاری ما با حوزه رسانه را رقم بزند.

وی با بیان اینکه از فضای باز رسانه‌ای در چارچوب قانون مطبوعات استقبال می‌کنیم، گفت: رسانه‌ها امروز باید به امنیت، پیشرفت، توسعه و آبادانی شهرستان توجه کنند.

حیدری امنیت را خط قرمز نظام دانست و افزود: دستگاه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی اجازه عرض اندام به افرادی که قصد تعرض و براندازی نظام را دارند، نمی‌دهند. 

وی با بیان اینکه آرامش امروز شهرستان دزفول محصول همگرایی همه دستگاه‌ها و مردم است، اظهارداشت: ضریب امنیت شهرستان دزفول با تلاش شبانهروزی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی ارتقا یافته است.

رعایت اصل بی‌طرفی و مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اظهارداشت: خبرنگاران، تشویق و تهییج منطقی و عقلایی جامعه برای مشارکت حداکثری را مدنظر قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران افزود: رسانه‌ها پل ارتباطی مسئولان و مردم هستند لذا مسئولان باید به جای ترس از رسانه‌ها با آنها تعامل داشته باشند.

حیدری تزریق روحیه امید در جامعه توسط خبرنگاران را ضروری خواند و گفت: دشمن برای ناامیدی جامعه به‌ویژه جوانان از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کند لذا باید تمام تلاش خود را برای تزریق روحیه امید در جامعه بکار گیریم.

هیچ‌کس حق تعرض به جایگاه قانونی خبرنگاران را ندارد  

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه خبرنگاران مسوولیت خطیر اطلاع‌رسانی و ارسال پیام را در جامعه دارند، گفت: هیچ کس حق تعرض به جایگاه قانونی خبرنگاران را ندارد البته از مطبوعات نیز انتظار می‌رود در چارچوب قانون و اخلاق حرکت کنند.

وی انتقال فرهنگ مطالبه‌گری به جامعه را از وظایف خبرنگاران عنوان کرد و افزود: نقد باید براساس قانون باشد که در همین زمینه برگزاری دوره آموزشی از بعد قضایی و سواد رسانه‌ای برای خبرنگاران باید مدنظر قرار گیرد.

حیدری اظهارداشت: رسانه‌ها نقش برجسته‌ای در جامعه دارند لذا باید دیده‌ها و شنیده‌های آنها منطبق بر واقعیت باشد تا روند اطلاع‌رسانی مختل نشود.

وی رسانه را مغز جامعه در عصر ارتباطات دانست و افزود: هر ثانیه مطالب بی‌شماری منتشر می‌شود که این اطلاعات گاه درست و گاه گمراه کننده هستند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: رسانه‌ها همانطور که فریاد حق‌طلبی سر می‌دهند باید تبیین کننده سیاست‌های نظام نیز باشند. 

مردم دزفول صف خود را از فریب‌خوردگان جدا کردند

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول نیز در این نشست درخصوص ناآرامی‌های پس از اصلاح قیمت بنزین گفت: مردم دزفول صف خود را از فریب‌خوردگان جدا کردند و کارنامه درخشانی برای این شهرستان به ثبت رساندند.

سرهنگ روح اله گراوندی افزود: با وجود اینکه اتفاقات ناخوشایندی در برخی شهرهای کشور رخ داد ولی با همکاری مردم و تلاش نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج، امنیت در دزفول برقرار بود.

وی اظهارداشت: شهرستان دزفول یک آبروی ویژه در سطح کشور دارد که انتظار می‌رود خبرنگاران برای حفظ این آبرو که حاصل خون پاک شهدا است، به شورای تامین کمک کنند.

فرمانده انتظامی دزفول با بیان اینکه نباید کاری کنیم که دشمن از مطالب ما خوشحال شود، افزود: دشمن بر روی موضوع قومیت‌گرایی متمرکز شده و در تلاش است از این طریق به کشور ضربه بزند.

وی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات انتظار می‌رود خبرنگاران در انتشار اخبار دقت بیشتری داشته باشند زیرا برخی از انتقادات ممکن است برای شهرستان و کشور تبعات داشته باشند.

سرهنگ گراوندی خبرنگاران را چشم بینای مسئولان و مردم دانست و افزود: حدود ۷۵ پرونده با عناوینی چون تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، توهین به مقامات و غیره در پلیس فتا علیه خبرنگاران تشکیل شده است.

خبرنگاران ملاحظات حقوقی را در انتشار اخبار لحاظ کنند

دادستان عمومی و انقلاب دزفول نیز در این نشست با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن ملاحظات حقوقی در انتشار اخبار گفت: خبرنگاران برای جلوگیری از برخی مشکلات قضایی بهتر است در موارد حساس از مشاوران حقوقی مشورت بگیرند.

منصور محمدی خباز با بیان اینکه خبرنگاران همراه با نقد، پیشنهاد هم ارائه دهند، افزود: برخی مطالب کانال‌ها و رسانه‌ها نقد نیست بلکه توهین و افترا است و افراد می‌توانند علیه نویسنده آنها شکایت کنند.

وی با تاکید بر خودداری رسانه‌ها از پرداختن به مسائل قومیتی اظهارداشت: ایرادهایی به فضای مجازی شهرستان دزفول وارد است که اغلب ناشی از نداشتن اطلاعات کافی و تخصصی در مورد مسائل حقوقی و رسانه‌ای است.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: گاه یک رسانه مطلبی منتشر می‌کند و سایر رسانه‌ها و کانال‌ها آن را بدون بررسی صحت و سقم مطلب منتشر می‌کنند که باید این رویه اصلاح شود.

وی افزود: شهر دزفول با توجه به تلاش مسئولان و همراهی مردم آرام است و انتظار می‌رود رسانه‌ها بعد از وصل شدن اینترنت، حفظ این آرامش را مدنظر قرار دهند.

پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران از انتشار شایعه جلوگیری می‌کند

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست گفت: اهالی رسانه چشم بیدار جامعه هستند و باید بصیرت بیشتری نسبت به سایر اقشار داشته باشند.

سرگرد پاسدار غلامحسین پرهیزگار با تاکید بر لزوم ایجاد و تقویت ساختارها برای رشد جامعه افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تشکیل انجمن‌های اصحاب رسانه و نویسندگان برای رشد جامعه ضروری هستند.

وی مطالبه‌گری را از وظایف خبرنگاران برشمرد و اظهارداشت: اگر مسئولان به وظیفه قانونی خود در پاسخگویی به خبرنگاران عمل کنند به‌طور قطع از انتشار شایعه و اخبار نادرست جلوگیری می‌شود.

خبرنگاران نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها، نظرات ومشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.