به گزارش ایرنا ابراهیم علوی طالقانی روز یکشنبه در نشست مدیران دانشگاه و مدیران شرکت ملی نفت ایران در سرسرای اداری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به آمادگی بهره‌گیری مجموعه نفت از مجموعه توانمندی‌های علمی کشور به نحو بهینه بیان کرد: درخواست ما این است که دانشکده‌های مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به تعریف ما، به ازای ماموریت هر دانشکده درحوزه نفت، اقدامات کاربردی در جهت برطرف کردن معضلات را انجام دهند.

وی اضافه کرد: از آنجا که دانشگاه شهید چمران اهواز در منطقه نفتخیز خوزستان واقع شده باید در تمام مسایل حوزه نفت ورود کند.

علوی طالقانی ادامه داد: درمجموعه نفت دیگر نباید به دنبال تبادل پروژه ها باشیم بلکه باید به سمت حل مسایل و برطرف کردن معضل‌ها حرکت کنیم و سال آینده تعداد مساله‌های حل شده را برآورد کنیم که به عنوان مثال پساب‌های صنعتی را از یک معضل به یک منبع درآمد تبدیل کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران با تاکید براهمیت سرعت تغییرات تکنولوژی ادامه داد: عصر پیش روی ما دانایی است و سرعت تغییرات مهمترین پارامتری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ اگر بخواهیم با روش‌های سنتی مسیر را ادامه دهیم محکوم به نابودی هستیم.

وی بیان کرد: کیفیت محصولات علمی دانشگاه شهید چمران نشان دهنده نقش بنیه علمی آن است در نتیجه اگر فعالیتی با پشتوانه علمی و فناوری انجام شود پروسه ارتقا را طی می‌کند.

علوی طالقانی گفت: در مجموعه نفت تمام توان برای استفاده از توانمندی‌ها مهیا شده و باید به سمت کار تیمی حرکت کنیم.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: از مسئولان دانشگاه شهید چمران درخواست می‌کنیم در هفته پژوهش یک روز به نام نفت و پژوهش نامگذاری شود تا پروژه‌ها تعریف و امکان بهره‌برداری از توان علمی این دانشگاه فراهم شود.

سهم ۵۶ درصدی دانشگاه چمران اهواز از پروژه های حمایتی نفت در خوزستان

رییس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز گفت: ۷۲۴ پروژه از یک هزار و ۳۹۲ پروژه تحصیلات تکمیلی حمایت شده توسط این شرکت، مربوط به دانشگاه ها و مراکز آموزشی خوزستان است که دانشگاه شهید چمران اهواز سهم حدود ۵۶ درصدی دارد.

شاهین کرد بیان کرد: تعداد دانشجویان زن فعال در این پروژه‌ها سه برابر مردان بوده و دربخش‌هایی مانند زمین‌شناسی به خوبی کارشده است.

وی افزود: هم اکنون این شرکت با دانشگاه شهید چمران اهواز سه پروژه تحقیقاتی دارد و ۱۲ پروژه با این دانشگاه نیز تمام شده است.

کرد ادامه داد: در مرحله داوری هشت پروپوزال از دانشگاه شهید چمران دریافت شده است.

رییس اداره پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: هزینه پروژه‌های پایان‌ یافته هفت میلیارد ریال برآورد شده اما پروژه‌های جاری ۱۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: برنامه جامع برای پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب استخراج شده و یکی از راهبردهای تدوین شده آن ارتباط با دانشگاه‌ها است و آمادگی حضور در دانشگاه و برقراری ارتباط با دانشگاه وجود دارد.

پیشنهاد طرح استفاده از LNG به جای گازوییل به عنوان سوخت ناوگان حمل ونقل سنگین

مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: ۶۰ پروژه مشترک با مجموعه نفت منعقد شده که شامل ۱۷ پروژه مخازن نفتی و اعطای تسهیلات حمایتی به بیش از ۵۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی است.

افشین قنبرزاده ادامه داد:با توجه به مزایای اثبات شده استفاده از گاز مایع به جای گازوییل در کاهش چشمگیر آلاینده‌های زیست محیطی و همچنین به عنوان سوختی پاک، ایمن و ارزان و اهمیت مضاعف این موضوع درکشور به لحاظ عمر بالای ناوگان باری و مسافری دیزلی،

طرح استفاده از LNG (گاز طبیعی مایع) به جای گازوییل به عنوان سوخت ناوگان حمل ونقل سنگین به مجموعه وزارت نفت پیشنهاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.