به گزارش چهارشنبه ایرنا تیم فوتبال آویسا خوزستان روز جمعه دهم آبان در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور به مصاف تیم سپاهان اصفهان می‌رود، دیداری که تیم آویسا روی کاغذ شانس کسب اولین پیروزی در این فصل را دارد اگرچه این تیم کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت.

تیم آویسا خوزستان هر سه بازی قبلی خود را با شکست پشت سرگذاشته و اکنون در قعر جدول رده‌بندی است اما با این وجود تلاش می‌کند از این دیدار امتیاز کسب کند.

نماینده خوزستان در این فصل از بازیکنان جوانی بهره می‌برد که تجربه بازی در لیگ برتر را ندارند و همین موضوع باعث کسب نتایج ضعیف در لیگ شده است این در حالی است که تیم سپاهان اصفهان از بازیکنان سرشناس فوتبال کشور بهره می‌برد و از این جهت تجربه بیشتری نسبت به حریف خود دارد.

تیم سپاهان اصفهان از سه بازی گذشته خود چهار امتیاز کسب کرده و نیم نگاهی به قهرمانی در رقابت‌ها دارد هر چند هنوز ابتدای راه است و نمی‌توان عیار تیم‌ها را مشخص کرد.

در طی سال‌های اخیر نبود نماینده‌ای از خوزستان در لیگ برتر و ابهام برای حضور تیم آویسا در این فصل رقابت‌های لیگ برتر موجب شد که بسیاری از بازیکنان خوب و سرشناس فوتبال استان جذب تیم‌های دیگر شوند.

از آنجا که خوزستان قطب فوتبال کشور محسوب می‌شود و در بخش بانوان سرشار از استعدادهای فراوانی بوده، نیاز است که در این بخش سرمایه‌گذاری خوبی انجام شود و مانع از پیوستن بانوان خوزستانی به تیمهای استان‌های دیگر شد. 

فوتبال بانوان خوزستان در یک دهه اخیر بازیکنان مطرحی همچون فروغ موری، رقیه جلال نسب و … را به تیم‌های ملی معرفی کرده اما با این وجود کمتر شاهد رشد و رونق تیم‌های خوزستانی حاضر در فوتبال بانوان بودیم.

تیم آویسا که در لیگ دسته یک کشور با شکست تمامی حریفان موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد و با اقتدار جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب کند به دلیل مشکلات مالی نتوانست در اولین سال حضورش در لیگ برتر به لحاظ جذب بازیکن عملکرد خوبی داشته باشد. 

دختران خوزستانی اگر چه فرصت حضور در سطح اول لیگ حرفه‌ای کشور را پیدا کرده‌اند اما بی‌توجهی مسوولان و نبود حامی مالی مناسب، باعث عملکرد ضعیف این تیم شده است.

با وجود ظرفیت و پتانسیل اقتصادی فراوان در استان، اما برخلاف فوتبال آقایان توجه کمتری به فوتبال بانوان شده و هیچ یک از شرکت‌ها و ارگان‌های خوزستان حاضر به سرمایه‌گذاری در فوتبال بانوان نیستند که این موضوع نارضایتی بانوان فوتبالیست را به همراه داشته است. 

تیم آویسا خوزستان در سه هفته گذشته رقابت‌ها تنها یک گل به ثمر رسانده و ۱۷ گل دریافت کرده است که این موضوع بیانگر ضعف شدید خط دفاع تیم آویسا است و کادر فنی این تیم باید فکری برای این پست بکند تا نماینده استان زنگ تفریح دیگر تیم‌ها نباشد.

انتظار می‌رود که مسوولان استان از نماینده پرتلاش خوزستان که در لیگ یک کشور عملکرد خوبی داشته، حمایت لازم را داشته باشند و نگذارند سرنوشت این نماینده استان همچون تیم بانوان استقلال خوزستان که از لیگ کناره‌گیری کرد، رقم بخورد.

برنامه مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال بانوان به شرح زیر است:

جمعه ۱۰ آبان:

آویسا خوزستان - سپاهان اصفهان

پارس جنوبی بوشهر - آذرخش کردستان

ملوان - پالایش گاز ایلام

شهرداری سیرجان - شهرداری بم

هیات آذربایجان غربی - هیات البرز

ذوب آهن - زاگرس شیراز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.