رحیم مجدمی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با سرد شدن هوا، مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی از مدار شمالی و سیبری به مناطق شمالی کشور و سپس به تالاب بین المللی شادگان آغاز شده است و هم اکنون شاهد ورود برخی از گونه ها به این تالاب هستیم.

وی انواع مرغابی‌، اردک ، لک لک، فلامینگو و انواع پرندگان آبزی را از جمله پرندگان مهاجر به تالاب شادگان برای زمستان گذاری اعلام کرد و گفت: با توجه به آبگیری تالاب شادگان به دلیل بارندگی، پیش‌بینی می‌شود شمار مهاجرت پرندگان به این تالاب افزایش یابد.

مجدی گفت:در اولین روز از اجرای طرح مقابله با شکارچیان غیرمجاز در تالاب بین‌المللی شادگان یک گروه شکارچی ضمن تیراندازی به ماموران حفاظت محیط زیست از محل متواری شدند که به نیروهای محیط زیست شادگان آسیبی وارد نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان همچنین از تخریب کوخه های بازگیری در تالاب شادگان اشاره کرد و گفت:چند نفر از شکارچیان غیر مجاز در این رابطه دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با  آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.  

این تالاب در آغاز فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.  
تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.  
تالاب بین‌المللی شادگان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.