به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا حیدری عصر پنجشنبه در آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی تربیت مدیران راهبردی جهادی در سرسرای گیت بوستان اهواز اظهار داشت : در آیات قرآن و آموزه‌های دینی دستور اکید بر قتال و جهاد با کفار صادر شده اما این موارد تنها یکی از مصادیق قرآن است.

وی افزود: مفهموم کار جهادی با انگیزه کار کردن و خسته نشدن از ملامت ها و ایثار است و در آیه های قرآنی آمده است که مبادا بداخلاقی ها باعث شود از مسیر مجاهدت خارج شویم.

مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت در جنوب ادامه داد: کسب روزی حلال نیز به نوعی مجاهدت محسوب می شود و مبادا گمان کنیم جهاد در راه خدا تنها اسلحه به دست گرفتن است .

وی تصریح کرد : عرفان علمی و الهی در کار نهفته است و هر قوه بازدارنده ای در مقابل دشمن باید آماده شود و همه اموری که بازدارندگی را مقابل دشمن بالا ببرد وظیفه محسوب شده و باید تقویت شود. 

وی گفت:اگر امروز مسلمانان در جهان از نظر علمی نشاط بالایی ندارند باید آن را آسیب شناسی کرد که چقدر سهم این جریانات فکری نظیر فلسفی و اخباری گری و تا چه اندازه سهم حاکمیتی است .

وی تصریح کرد : در سال ۱۳۹۳ کلمه مدیریت جهادی را از زبان رهبر معظم انقلاب شنیدیم که بعدها این مفهوم بهتر تبیین شد؛ رهبر معظم انقلاب فرموندند یکی از خصوصیت های جمهوری اسلامی باید کار جهادی باشد و موانع کوچک را بزرگ نبینیم.

وی افزود: آن هایی که جهادی کار می کنند خستگی ناپذیر بوده و به دنبال پاداش نیستند ، همانگونه که در دوران دفاع مقدس موتور پیشران ما غیر از شجاعت و اخلاص ، تلاش و خستگی ناپذیری بود .

حجت الاسلام حیدری گفت: با بازخوانی راهبردهای دوران دفاع مقدس می توانیم راهبردهای مدیریتی را پیدا کنیم .

وی افزود: افرادی که در جامعه امروز ما هرگونه بی انگیزگی را به جامعه تزریق کنند با کار جهادی منافات دارد.

وی تصریح کرد : قرآن قوانین کلی را برای ما بیان کرده و تبدیل آن به آیین نامه اجرایی کار نخبگان است ؛ آیا عدالت اقتصادی یعنی تقسیم فقر در جامعه ، نخبگان می توانند این موضوع را معنی و اجرایی کنند.

آیین افتتاحیه دوره تربیت مدیران جهادی راهبردی آینده، ویژه استان خوزستان عصر پنجشنبه با حضور سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از  مقامات استانی در سرسرای گیت بوستان اهواز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.