به گزارش خبرنگار ایرنا از مرز چذابه حجت الاسلام محمد قمی و هیات همراه در بازدید از موکب های مردمی در مرز چذابه ، در جریان نحوه و نوع فعالیت طلبه ها و مبلغان دینی اعزامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های مذهبی و فرهنگی تاثیرگذار در این منطقه مرزی قرار گرفت.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی در جریان این بازدید در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گفت و گوی نزدیک با زائران اربعین حسینی داشتم و  در جریان مشکلات آنان نیز قرار گرفتم.
حجت الاسلام قمی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از مدت ها قبل کارها و خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی در چهار مرز مهران ، خسروی ، شلمچه و چذابه را شروع کرده است و هم اکنون در حال ارزیابی این کارها و تاثیرگذاری آن و آگاهی از رضایت زائران از کارهای فرهنگی و تبلیغی هستیم.
وی گفت: در این راستا بازدیدی نیز از مرز شلمچه صورت گرفت و اهم کارهای فرهنگی که در حال انجام است نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و امید است با جمع بندی این اقدامات ، در آینده خدمات بهترو شایسته تری که در شان زائران عزیز حسینی باشند انجام شود.
تاکنون دهها شخصیت فرهنگی و مذهبی کشوری و استانی از پایانه مرزی چذابه و موکب هایی که در اطراف آن برپا شده بازدید کرده اند.
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف شدند. این تعداد در اربعین ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰هزار نفر بود.
از ابتدای ماه صفر تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه مصادف با ۱۵صفر در مجموع اندکی بیش از ۲۹۰هزار زائر اربعین حسینی از چذابه رهسپار کربلای معلا و نجف اشرف شدند.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ گذرگاه رسمی و بین المللی تردد زائران اربعین حسینی است.
پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
۶۰۶۵/۶۰۶۴    
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.