علیرضا رشیدیان عصر سه شنبه در جریان بازدید از روند عزیمت زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نام نویسی در سامانه سماح که شرط لازم و اساسی برای سفر زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق است همچنان ادامه دارد افزود: عزیمت زائران به عتبات عالیات در هر چهار پایانه زمینی و همچنین مسیرهای هوایی در فضایی از معنویت که برادران عراقی در آن نقش آفرینی کرده اند ادامه دارد.

وی افزود: برابر گزارش های رسیده ، به لطف الهی و هوشیاری مردم عراق ، امنیت در آن سوی مرزها حاکم است و هیچ خللی در عزیمت زائران اربعین حسینی به عراق پیش نیامده است.

رشیدیان اظهار داشت: با وجود توطئه های که دشمنان طراحی کردند و سر و صداهایی به راه انداختند مردم عراق هوشیارانه عمل کردند و خیلی زود بر اوضاع مسلط شدند و غائله را جمع کردند و هم اکنون میزبان زائران امام حسین (ع) هستند وبرابر آنچه گزارش های رسمی حکایت می کند امنیت کامل در آن سوی مرزها برقرار است.
رییس سازمان حج و زیارت در ادامه با استناد به آمار تردد زائران اربعین گفت: خروجی زائران از پایانه های رسمی تا امروز(از اول تا نهم صفر) در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۴۰ درصد رشد داشته است.


اربعین یک اجتماع انسانی بی نظیر در جهان است


رشیدیان گفت: اربعین یک اجتماع انسانی بی نظیر در جهان است و همه محبان اهل بیت (ع) ، برادران اهل سنت و حتی اهل کتاب(مسیحی و یهودی) در این راهپیمایی و تجمع انسانی و دینی گرداگرد هم جمع می شوند و دریک حرکت نمادین و صلح آمیز و مملو از محبت و عشق بر ادامه راه امام حسین(ع) تاکید می کنند.
وی به عظمت این راهپیمایی که در برخی مسیرهای منتهی به چذابه که تا ۸۰ کیلومترپیاده روی  می رسد  اشاره کرد و افزود:در نجف اشرف تا کربلا نیز مسیر ۸۰کیلومتری نیز مملو از محبان و دوستداران امام حسین(ع) است.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هرسال بر عظمت این حرکت بی نظیر دینی افزوده می شود افزود: سازمان حج و زیارت نیز همه توان خود را برای خدمت رسانی به زائران به کار می گیرد.
وی با تقدیر از خدمت رسانی مخلصانه خادمان به زائران اربعین حسینی در۲ کشور ایران و عراق اظهار داشت: این شور و شوق همراه با عشق و محبت در دنیا نظیر ندارد و این به برکت وجود مقدس امام حسین (ع) شکل گرفته است و دنیا را مبهوت خود  ساخته است.
به گزارش ایرنا رییس سازمان حج و زیارت ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت  مدیران استانی این سازمان و برخی کارگزاران حج از موکب های مردمی در اطراف پایانه چذابه دیدن و با برخی خادمان موکب ها دیدار و گفت و گو کرد.
حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.
۶۰۶۵/۶۰۶۴      
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.