به گزارش ایرنا علی خدادادی یکشنبه در نشست خبری در سرسرای جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک حرکت بین‌المللی و فرصتی برای ارائه خدمت به زائران ابا عبدالحسین (ع) است بیان کرد: حرکت پیاده روی اربعین یک دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله همدلی، همکاری و کمک به همنوع است.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی توسط هلال احمر استان به زائران گفت: ۴۲ دستگاه آمبولانس و یک هزار و ۵۶۰ نیروی درمانی توسط هلال احمر استان درمراسم اربعین امسال به کار گرفته شده اند که۱۲۰ نفر از این تعداد نیرو از خوزستان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: ارائه خدمات به زائران در قالب طرح اربعین حسینی از دهم مهرماه امسال آغاز شده و تا ۲۹ مهرماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: ۳۳پست و قرارگاه توسط هلال احمر در مراسم اربعین حسینی امسال در مسیرهای شلمچه و چذابه و منطقه عبدالخان شوش راه‌اندازی شدند.

خدادادی اظهار داشت: ۲ قرارگاه تیم واکنش سریع نیز برای خدمات رسانی به موقع در حوادث ناگهانی و مختلف در مرز های چذابه و شلمچه مستقر شدند.

 ۱۷ پایگاه راهنمای زائران توسط هلال احمر

خدادادی بیان کرد: امسال حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان ۱۷ پایگاه راهنمای زائران را در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی راه اندازی کرده تا راهنمایی های لازم را به زائران ارائه دهد.

وی گفت: پایگاه‌های هلال احمر برای خدمات رسانی به زائرانی که وارد استان می شوند، نیز در مبادی ورودی استان از جمله بهبهان، هندیجان، اندیمشک و دهدز برپا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: ۲۶۶ نفر از داوطلبان و امدادگران هلال احمر استان به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی امدادرسانی می کنند.

وی بیان کرد: در پایگاه های مستقر هلال احمر تجهیزاتی همچون خودروی ارتباطات، خودروهای نجات، و موتورلانس مستقر هستند و ۲ فروند بالگرد نیز برای امدادرسانی در مسیرهای شلمچه و چذابه نیز در نظر گرفته شده اند.

خدادادی افزود: همچنین آمادگی برپایی۲ اردوگاه اضطراری با ظرفیت های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث احتمالی را در مرزهای شلمچه و چذابه را داریم.

درمان سرپایی ۱۱۷ نفر زائر در چهار روز گذشته

خدادادی با اشاره به اینکه خدمات امدادی و درمانی هلال احمر از دهم مهر ماه جاری آغاز شده است افزود: ۱۱۷ زائر اربعین حسینی از دهم تا ۱۳ مهر ماه جاری در پایگاه های امدادی هلال احمر استان در ۲ مسیر چذابه و شلمچه درمان سرپایی شدند.

وی افزود: امسال با دریافت تصویر زنده از مسیرهای پیاده روی زائران حسینی در مرزهای خوزستان و کشور عراق امکان رصد هرگونه حادثه و اتفاق و انجام عملیات امدادی به موقع را داریم.

بر اساس گزارش ایرنا در مراسم اربعین پارسال توسط هلال احمر استان هشت هزار و ۷۱۵ نفر درمان سرپایی شدند.

  اربعین پارسال حدود ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان راهی کربلا شدند و پیش بینی شده اربعین امسال حدود سه میلیون زایر از مرزهای رسمی کشور راهی عتبات عالیات شوند.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) آغاز شده است.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.