فرماندار مسجد سلیمان از میزان تخریب بالای ساختمان‌های شهر مسجدسلیمان براثر زلزله 5.7 دهم ریشتری ظهر امروز خبر داد.

حیدر حجتی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این خبر اظهار داشت: کانون اصلی زلزله 5.7 دهم ریشتر در 45 کیلومتری یکی از بخش های تابعه مسجد سیلمان واقع در استان خوزستان به وقوع پیوست.

وی افزود: تاکنون خسارت جانی ناشی از این زلزله گزارش نشده ولی در شهرستان مسجد سلیمان میزات خسارت های مالی بالایی داشته است.

وی ادامه داد: میزان حجم زلزله در استان بسیار بالا بوده و در اکثر شهرستان های این استان احساس شده است.

فرماندار مسجد سلیمان عنوان کرد: هم اکنون نیروهای امدادی در تمامی شهرستان و توابع  اطراف آن جهت ارزیابی و امدادرسانی حضور دارند.

یک کشته و 50 مصدوم بر اثر زلزله

همچنین شاهپور باقری رئیس جمعیت هلال احمر مسجد سلیمان نیز در گفت و گو با ایلنا تعداد مصدومان حادثه را روبه افزایش دانست و گفت: طبق آخر‌ین  خبر  یک مرد کهنسال در منطقه 22 بهمن مسجد سلیمان در اثر سکته قلبی و ترس جان خود را ازدست داد و  50 نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: تیم‌های ارزیاب برای کارشناسی میزان خسارت ها در سطح شهرستان وروستاهای توابع مسجد سلیمان به منطقه اعزام شدند. پنج اکیپ امدادی از شهرستان مسجد سلیمان و معین از جمله اندیکا ،لالی وشوشتر و .... به محل حادثه اعزام شده ودر حال امدادرسانی هستند. همچنین چادرهای امدادی نیز برای زلزله زدگان برپا شده است.

این زلزله در بیشتر مناطق استان خوزستان از جمله اهواز ،آبادان، شوشتر ،ایذه ، دزفول ،شوش وبندر امام نیز احساس شد.

علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز به ایلنا گفت: نیروهای امدادی هلال احمر به منظور بررسی ابعاد حادثه امروز - دوشنبه 17 تیرماه- هم اکنون در منطقه حضور داشته و در حال امدادرسانی و بررسی میزان خسارت‌های وارده هستند. بیشترین خسارت به مناطق مسکونی مسجدسلیمان وارد شده است.

افزایش تعداد مصدومان

بر اساس آخرین خبر از فرمانداری مسجدسلیمان ،حجتی نیا فرماندار این شهرستان از افزایش تعداد مجروحان گفت و افزود : تاکنون 50 نفر مصدوم شدند که اغلب آنان دچار جراحت های سطحی شد‌ه اند.

وی همچنین به ایلنا گفت: حدود 25 درصد از منازل روستایی توابع شهرستان  مسجد سلیمان بر اثر زلزله تخریب شده و آسیب جدی دیده اند ولی هنوز اطلاع دقیقی از خسارات وارده به اماکن عمومی و شهری مسجد سلیمان در دست نیست که امیدوارم آن نیز بزودی مشخص شود .تیم های ارزیاب  نیز در حال بررسی دقیق تر  خسارات ناشی از زلزله امروز مسجد سلیمان هستند.

این خبر به روزرسانی می‌شود .

زلزله-8

زلزله10

زلزله7

زلزله-11

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.