به گزارش ایرنا محسن حاجی میرزایی پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری اظهار داشت: مسایل و مشکلات آموزشی  همگی واقعیت های کشور و به خصوص استان خوزستان را نمایان می کند. وظیفه داریم برای جبران کمبودهای این استان تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ که در دستور کار قرار داده ایم، بی شک آموزش و پرورش خوزستان از وضعیت کنونی ارتقا پیدا می کند و ما نیز از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده و وعده می دهیم، به سرعت کمیته ای را برای بررسی مشکلات آموزشی خوزستان تشکیل دهیم.

وی افزود: از تمامی ظرفیت های استان خوزستان و استان های معین برای جبران کمبودهای آموزشی خوزستان استفاده می شود .

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشکل نیروی انسانی و کمبود اعتبارات از مشکلات جدی وزارت آموزش و پرورش است چرا که با اعتبارات موجود  تنها ۶۰ درصد تعهدات خود را می توانیم محقق کنیم . وضعیت ساماندهی نیروی انسانی نگران کننده است و مورد رضایت نیست .

حاجی میرزایی گفت: دولت نیز تنها کاری را انجام می دهد که آموزش و پرورش درخواست کرده باشد ، باید کاری کنیم تا دولت قابلیت های ممتاز را حس کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  خدمات آموزش و پرورش بسیار بزرگ بوده و بخش عظیمی از مدیران نخبه کشور از دل آن بیرون آمده اند اما شرایط مطلوب ما زمانی است که یک معلم با کمال آرامش تدریس کند .

وی ادامه داد: بسیاری از مدارس ما در زمان آغاز سال تحصیلی جدید دغدغه زیادی از نظر کمبود معلم و امکانات دارند.

حاجی میرزایی گفت: شورای آموزش و پرورش استان خوزستان ماموریت دارد باتوجه ظرفیت های بومی این استان ، شرایط بهتری را ایجاد کند؛  متاسفانه نداشته ها تا اندازه ای ذهن ما را تسخیر کرده که نمی توانیم فکر کنیم که چه چیزهایی داریم .

وی افزود: مردان بزرگی در خوزستان بودند که جنگ را مدیریت کردند که رفع مشکلات آموزشی برای آن ها کار دشواری نیست .

وزیر آموزش و پرورش از اجرای سه ماموریت جدید در خوزستان خبر داد و گفت: کار گروهی برای بررسی مسائل و مشکلات آموزشی خوزستان تشکیل می‌ شود که از جمله ماموریت های وی بررسی فضاهای آموزشی ، مدارس سنگی، کانکسی و مدارس نیازمند تعمیر است .

وی ادامه داد: ماموریت دوم ما ساماندهی نیروی انسانی است؛ مسایلی را می‌توانیم به خوبی حل کنیم که ابتدا آن را شناخته و ریشه ای به آن پرداخته باشیم . باید بررسی کنیم تا سهم هریک از ما در شکل گیری این مشکلات مشخص شود و پس از آن به دنبال حل مسایل باشیم .

حاجی میرزایی اظهار داشت : دولت تصمیم دارد با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش وپرورش ظرف مدت ۲ ماه وضعیت نیروی انسانی را بررسی کند. مشکلات آموزش و پرورش در زمینه نیروی انسانی نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

 ۹۵۹۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.