به گزارش ایرنا محل سکونت اجاره ای این خانواده به دلیل ساخت و ساز فرسوده شده و از سوی صاحبخانه تخلیه شده بود که به خیابان نشینی این خانواده منجر شد.

 مادر این خانواده به خبرنگار ایرنا گفت: شوهرم به دلیل برخی مشکلات در کنار خانواده نیست و از آنجا که جایی برای سکونت نداریم خیابان نشین شدیم.

وی که دارای یک پسر ۱۲ ساله ، یک دختر بچه همچنین نوزادی شیرخوار است افزود: پسر ۱۲ ساله ام با کمک خیرین مدرسه می رود اما به دلیل تنگدستی دخترم را به یکی از بستگان سپرده ام.

به گزارش ایرنا یک خیر آبادانی با کمک چند خیر دیگر چند روزی است سرپرستی این خانواده بی خانمان را برعهده گرفته و ضمن اجاره محلی در یکی از محله های قدیمی آبادان نیازهای این خانواده را تامین کرده است.

سارا فرخ نژاد خیر آبادانی به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ دستگاهی برای کمک به این خانواده وارد عمل نشد و تاکنون با کمک خیرین بسیاری از نیازهای این خانواده تامین شده است.

وی افزود: مبلغ کرایه و اجاره محل سکونت این خانواده برای چند ماه پرداخت شده تا مادر این خانواده دغدغه ای جز سرپرستی فرزندان خود نداشته باشد.

وی از خیرین و مسئولان شهری آبادان خواست برای تامین لوازم خانه و نیازهای این خانواده به کمپینی که در این خصوص تشکیل داده کمک کنند.

روابط عمومی اداره بهزیستی آبادان در خصوص این خانواده بی سرپناه توضیحاتی اعلام کرد : پس از دریافت اولین گزارش در خصوص خانواده بی پناهی که در ایستگاه چهار کوی قدس در خیابان ساکن شده بود، نماینده اداره بهزیستی برای بازدید، بررسی و ارائه خدمات مددکاری به آدرس مذکور مراجعه نمود اما مشخص گردید این خانواده به جای دیگری نقل مکان کرده است.

این روابط عمومی همچنین توضیح داد طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور از آنجا که این خانواده دارای سرپرست معلول و یا از کار افتاده نیست لذا جزو جامعه هدف بهزیستی نمی باشد و مشکل اصلی این خانواده نداشتن سرپناه و بی خانمانی است که حمایت از آنها برعهده ارگان دیگری است.

به گزارش ایرنا در پی بی خانمانی و کوچه نشینی این خانواده نیازمند برخی در فضای مجازی موضوع آسیب به کودک شیرخوار این خانواده بر اثر رها شدن در کوچه را مطرح کردند که  از سوی منابع موثق محلیتائید نشد و طفل پنج ماهه در سلامت کامل مشاهده شد.   

 ۳۰۱۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.