غلامرضا شریعتی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به شلمچه و ۳۰۰ میلیارد ریال به چذابه اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به بازدید هفته گذشته حجت الاسلام ناطق نوری از نقاط مختلف خوزستان گفت: حجت الاسلام ناطق نوری در پنج روز گذشته از نقاط مختلف استان خوزستان دیدن کردروزگذشته نیز ضمن  ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام شلمچه از روند حرکت و اقداماتی که برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی صورت می گیرد، بازدید داشته است.

شریعتی با بیان اینکه ما آمادگی لازم برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان را داریم، گفت: ظرفیت پارکنیگ های خودروی زائران در حال افزایش است  و با وجود پارکنیگ هایی در شهر خرمشهر ۳۰ هکتار  زمین به ظرفیت پارکینگ های مرز شلمچه نیز افزوده می شود.

وی ادامه داد: به زودی و ظرف چند روز آینده از گیت های ورودی و خروجی اتباع خارجی در مرز شلمچه بهره برداری می شود.

شریعتی افزود: در تلاش هستیم تا ظرفیت پذیرش در ورودی‌ها و خروجی‌های مرزهای شلمچه و چذابه را افزایش دهیم و امکان خدمات دهی بهتر را در شرایطی که با تراکم زائر مواجه هستیم افزایش دهیم.

استاندار خوزستان ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی در خصوص توجه به قوانین سفر به عتبات عالیات گفت: زائران طبق مقررات توصیه شده از سوی ستاد عتبات عالیات و سایر ارگان های مرتبط عمل کنند و امید است بدون دغدغه و مشکلی زیارت خود را انجام دهند.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۷۱۰۰/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.