به گزارش ایرنا وی عصر روز پنجشنبه در کارگروه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان در سرسرای اداری استانداری خوزستان افزود: برکات دوران دفاع مقدس از شروع جنگ تا کنون در کشور به خوبی  در عرضه های مختلف کشور خود را نشان داده است.

وی اظهار داشت: به کارگیری درست امکانات و حضور عظیم و حماسی مردم در یاری رسانی به مناطق سیل زده شمال و جنوب کشور ، نماد و جلوه ای از دوران هشت سال دفاع مقدس بود و اگر این برکات نبود کشور در این دوران سخت و پرالتهاب و نگران کننده ، متحمل خسارات بسیار سنگین مادی و معنوی می شد.
وی بروز سیلاب های عظیم و بی سابقه در یک سال اخیر و نداشتن تلفات انسانی را جلوه ای از نصرت و کمک الهی بیان کرد و افزود:نصرت خداوند در جایی نازل می شود که جماعتی یک هدف الهی را دنبال کنند که این در بحران های طبیعی کشور خود را نشان داد.
ناطق نوری با مقایسه برخی بحران های طبیعی نظیر زلزله کرمانشاه و سیل در جنوب و شمال کشور با حادثه زلزله طبس در شهریور ماه ۱۳۵۷ که در پیش از پیروزی انقلاب رخ داد اظهار داشت:در حادثه زلزله طبس نیروها و امکانات رژیم کمکی به آلام مردم نکرد در حالی حضور برخی نیروهای انقلابی و مبارز در کمک رسانی به مردم مصیبت زده طبس ، کاملا" مشهود و گره گشا بود.
وی گفت: مسئولان در قضیه سیلاب مهیب امسال که ۲۳استان کشور را در برگرفت توانستند امکانات را به خوبی بسیج کنند ، شتاب زده عمل نکردند و توانستند با مطالعه و به کارگیری توان علمی دانشگاهها ، مسیر بازسازی مناطق سیل زده را هموار کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و مدافعان حرم ، زنده نگه داشتن یاد شهدای عظیم الشان و امام راحل را زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های اسلامی توصیف کرد و افزود: عزت ، ابهت ، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان و منطقه ، مرهون فداکاری های شهدا ، ایثار جانبازان ، آزادگان و خانواده های معظم آنان است.
به گزارش ایرنا ناطق نوری روز سه شنبه از دزفول وارد خوزستان شد. در این سفر سه روزه ، وی از واحدهای صنعتی و تولیدی شمال خوزستان و واحدهای پتروشیمی ماهشهر بازدید کرد و در ادامه از مناطق سیل زده خوزستان که در حال بازسازی است دیدن کرد. ناطق نوری فردا جمعه از مجتمع های نیشکری خوزستان نیز بازدید می کند.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست که مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند گفت: تا پایان امسال ، اتمام بازسازی مناطق سیل زده را جشن می گیریم.
وی با بیان اینکه در جریان سیلاب فروردین ماه بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی خسارت دیدند و پنج هزار و ۴۰۰ واحد دیگر به طور کامل از بین رفتند افزود: بخش تعمیرات واحدهای مسکونی روستایی وشهری استان به اتمام  رسیده و هم اکنون وارد ساخت واحدهای احداثی شده ایم که با بهبود شرایط جوی و خنکی هوا سرعت ساخت و ساز بیشتر می شود.
شریعتی در ادامه به زلزله تیرماه مسجد سلیمان اشاره کرد و افزود:هم اکنون ارزیابی واحدهای آسیب دیده به پایان رسیده و وارد مرحله اجرایی بازسازی و جا به جایی واحدهای مسکونی شده ایم.
وی گفت: پس از پایان بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان ، بازسازی ۱۰هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده و خطرآفرین این شهرستان را پس از تخصیص اعتبارات لازم شروع خواهیم کرد.
در این نشست موضوع لایروبی رودخانه ها ، احداث سیل بند و سیل بر در مسیر رودخانه های استان مطرح شد و راهکارهای آن برای پیشگیری از سیلاب های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.
هواشناسی خوزستان در پاییز امسال بارندگی های بالاتر از نرمال ۳۰ساله و احتمال بروز سیلاب در برخی مناطق خوزستان را پیش بینی کرده است.
۶۰۶۵/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.