به گزارش ایرنا غلامرضا بلوطی میرزا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی و مجازی در سرسرای اداری گمرک خوزستان افزود: در این مدت هفت میلیون و ۵۸۳ هزار تن انواع کالا از گمرک های این استان به کشورهای مختلف صادر شده که  در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰۰هزار تن کاهش یافته که نشان دهنده صادرات کالای تولیدی کشورمان با ارزش افزوده بالا می باشد.
وی گفت: بر اساس آمار رسمی ، گمرکات خوزستان رتبه سوم صادرات کالاهای غیرنفتی را در کشور کسب کرده است.

افزایش ۱۰۵درصدی صادرات کالا به عراق
ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات استان در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ حدود ۸۰۰میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۵درصد رشد نشان می دهد.
بلوطی میرزا با اشاره به اینکه صادرات کالا به عراق در نیمه نخست سال گذشته ۳۹۲میلیون دلار بوده است افزود:کالاهای صادراتی ایران به عراق از پایانه های تجاری چذابه ، شلمچه و مرز دریایی خرمشهر صورت گرفته است.
 
واردات ۳.۴میلیارد دلار کالا از گمرکات خوزستان
ناظر گمرکات خوزستان گفت:نیمه نخست امسال حجم کالاهای وارداتی از گمرکات استان ، هفت میلیون و ۸۰۵هزار تن به ارزش ۳.۴میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۶درصد افزایش داشته ولی از لحاظ ارزشی تغییری نداشته است.
به گفته بلوطی میرزا ، کالاهای اساسی بیشترین حجم کالاهای وارداتی بوده که از طریق گمرک و بندر امام ترخیص و وارد کشور شده است.
ناظر گمرکات خوزستان در ادامه تصریح کرد: تحریم های یکجانبه و ظالمانه رژیم ایالات متحده امریکا تاثیری بر  واردات کالاهای اساسی به کشور و تامین نیازهای مردم نداشته است.

بلاتکلیفی محموله ۱۴۸هزارتنی ذرت آلوده در بندر امام
ناظر گمرکات خوزستان گفت: هنوز تصمیم قطعی برای تعیین تکلیف محموله ۱۴۸هزار تنی ذرت آلوده که در انبارهای بندر امام نگهداری می شود گرفته نشده است.
بلوطی میرزا با بیان اینکه مدیریت این مساله برعهده سازمان املاک تملیکی کشور است و گمرک هیچ مسئولیتی در این زمینه نداشته استافزود: مرجوع سازی به کشور مبدا و معدوم سازی آن ۲ راهکار و پیشنهاد برای برون رفت از این معضل است.
وی گفت: برای جا به جایی محموله ذرت آلوده به ۶ تا هفت هزار دستگاه کامیون نیاز است.

تشخیص کالای قاچاق برعهده گمرک است
ناظر گمرکات خوزستان در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر چندگانگی در تشخیص کالای قاچاق در مبادی گمرکی خوزستان گفت: نظر نهایی مبنی بر قاچاق بودن یا نبودن کالا برعهده گمرک است.
بلوطی میرزا در ادامه قاچاق تلقی کردن یک محموله۳۰۰ تنی آرد در چذابه توسط ماموران مرزبانی که گندم آن منشاء خارجی داشت اظهار داشت: پس از بررسی مدارک و اظهارنامه این محموله ، مجوز  صادرات محموله از سوی گمرک صادر شد.
وی گفت: صادرات آرد با منشاء داخلی بر اساس بخشنامه گمرک همچنان ممنوع است.
۶۰۶۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.