به گزارش ایرنا دفتر تسهیل‌گری کوی بروال (علی آباد) به دلیل تمدید نشدن قرارداد در روزهای اخیر تعطیل شده است. شامگاه دوشنبه تعدادی از اهالی این محله در اعتراض به تعطیلی این دفتر در مقابل آن تجمع کرده و خواستار بازگشایی آن شدند.

دفاتر تسهیل گری از ۲ سال پیش در محله هایی که نیاز به احیا و بازآفرینی شهری دارد تاسیس شده و اصلی ترین وظیفه آنها برقراری ارتباط با اهالی، معرفی مشوق‌ها، تسهیلات و معافیت‌های موجود و حل مشکلات احتمالی آنها در زمینه‌های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان‌ها است.

کارشناس اداره کل امور اجتماعی استانداری خوزستان در این باره به ایرنا گفت: دفتر تسهیل‌گری کوی بروال در سال ۱۳۹۶ زیر نظر اداره کل راه و شهرسازی تاسیس شده بود که به دلیل عدم تامین اعتبار از سوی این اداره کل، تعطیل شده است.

احمد قطب‌الدین افزود: اعتبار مورد نیاز دفتر تسهیل‌گری بروال در سال نخست تامین شد اما از پارسال با وجود تذکر به اداره کل راه و شهرسازی، مسوولان حاضر به تامین این اعتبارات نشدند.

وی اضافه کرد: ۱۱ دفتر تسهیل‌گری در استان راه اندازی شده که ۲ مورد آن توسط اداره کل راه و شهرسازی بوده، یکی از آنها در کوی بروال اهواز و دیگری در سیاهپوشان دزفول است، البته دفتر دزفول تامین اعتبار شده است.

قطب‌الدین اظهار داشت: مذاکراتی شده تا دفتر تسهیل‌گری کوی بروال زیر نظر اداره کل امور اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهد و اعتبار مورد نیاز آن از محل بودجه استانداری تامین شود، مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در این زمینه شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

توقف در میانه راه

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز تعطیلی دفتر تسهیل‌گری کوی بروال را تایید کرد اما گفت که پیگیری هایی برای راه اندازی مجدد آن در حال انجام است.

محمدحسین پناهی‌فر افزود: اداره کل راه و شهرسازی امکان تامین اعتبار دفتر تسهیل‌گری بروال را ندارد و مکاتباتی صورت گرفته تا استانداری اعتبار مورد نیاز را تامین کند.

وی اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار این دفتر، فعالیت آن دوباره ادامه پیدا کند.

لزوم بازنگری در عملکرد 

میثم ثابت‌قدم مدیر دفتر تسهیل‌گری کوی بروال (علی آباد) با اشاره به راه اندازی این دفتر در شهریور ۹۶ ، گفت: طرح مطالعات محله بروال به صورت پلاژ به پلاژ، بهسازی میدان اصلی محله، تامین اعتبار آسفالت، تامین اعتبار تجهیز مدارس کوی بروال، تامین اعتبار بهسازی فضای کالبدی و محیطی مدارس و برگزاری دوره ها و کارگاه‌های کارآفرینی، تاب‌آوری و اجتماعی را طی این ۲ سال اجرا کرده است.

با این حال محمد داوودی از فعالان اجتماعی کوی بروال در این باره گفت: اگر چه وجود یک دفتر تسهیل‌گری در این محله محروم ضروری است، اما عملکرد این دفتر در ۲ سال گذشته ضعیف بوده و بیشتر حالت تبلیغاتی داشته و نتوانسته رضایت کامل اهالی را جلب کند که باید درباره پیمانکار آن تجدیدنظر شود.

وی کار این دفتر را درزمینه آموزشهای اشتغالزایی و نخبه پروری ضعیف دانست و افزود: بر اساس قوانین، دفاتر تسهیل‌گری باید به جز مدیر همه نیروهای خود را از محله ای که در آن مستقر هستند بهکارگیری کنند، این در حالیست که این دفتر تنها یک نفر از اهالی بروال را به کارگرفته است.

داوودی اظهار داشت: دفتر تسهیل‌گری این محله البته در زمینه کلاسهای تاب آوری و توانمندسازی به ویژه در حوزه زنان خوب عمل کرده و دوره های برگزار شده مورد استفاده اهالی قرار گرفته است.

کوی بروال (علی آباد) اسفند ماه ۹۵ در شورای برنامه ریزی به عنوان یکی از مناطق منفصل شهری با رویکرد حفاظت و ساماندهی به شهر اهواز الحاق شد. بروال یکی از مناطق کم برخوردار اهواز با حدود هشت هزار نفر جمعیت است که در میان زمین های شرکت نفت و فرودگاه اهواز قرار دارد. محرومیت این منطقه از خدمات شهری در سال های گذشته، بارها اهالی آن را به تجمع کشانده است.

۶۰۰۲/۹۷۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.