فرمانده انتظامی اهواز گفت: در مجموع وقوع جرائم در شهرستان اهواز نسبت به سال گذشته ۴ درصد، در مورد تیراندازی ها ۳۷ درصد و در بحث جرائم خشن با ۱۸ درصد کاهش روبرو بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، محسن دالوند پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه ۲۲ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند وضعیت کشور را امنیتی نشان دهند در صورتی که کشور ما در اوج اقتدار و امنیت است.

وی افزود: یک نوجوان آمریکایی با اسلحه در یک مدرسه تعداد زیادی دانش آموز را به قتل می‌رساند؛ این در حالی است که در ایران یک زن در کمال امنیت می‌تواند با خودروی شخصی بین شهرها تردد کند.

 دالوند با اشاره به اینکه جرائم همواره وجود داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: هدف نیروی انتظامی تلاش حداکثری در جهت تامین امنیت پایدار جامعه است.

فرمانده انتظامی اهواز با بیان اینکه پلیس امروز یک پلیس مردمی، اسلامی و ولایت مدار است، تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع حرف اول ما است؛ ما قبل از اینکه پلیس باشیم جزیی از مردم و به عنوان یار مقتدر در کنار آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه چهره مهربان پلیس مربوط به شهروندان و کسانی است که مورد ظلم واقع شده‌اند و چهره مقتدر آن در برابر کسانی است که بخواهند هنجارشکنی کنند، خاطرنشان کرد: جاذبه در حد اعلا و دافعه در حد ضرورت، شعار پلیس است.

دالوند گفت: فضای مجازی در برخی موارد مانند قلبی ملتهب است که با عملکرد خبرنگاران در فضای خبری به حالت عادی بازمیگردد که ضمن کمک به پلیس به حفظ آرامش جامعه نیز کمک می‌کند.

 فرمانده انتظامی اهواز با اشاره به اینکه ۱۴ ارگان دولتی در تامین نظم و امنیت کشور دخیل هستند، بیان کرد: قوه قضاییه و نیروی انتظامی تنها ۲ دستگاه از این تعداد هستند و وظایف ۱۲ دستگاه دیگر کاملا مشخص شده است اما مجهول هستندکه باید برای تامین نظم و امنیت پای کار بیایند.

دالوند با تقسیم انواع پیشگیری از وقوع جرم به کیفری و وضعی، تاکید کرد: در نوع پیشگیری کیفری، دادگستری در برخورد با مجرمین کار خود را به خوبی انجام میدهد و شعبه های ویژه ای جهت تسریع در پرونده های کیفری را تشکیل داده اند همچنین در پیشگیری انتظامی نیز افزایش گشت ها، تحت تعقیب قرار دادن مجرمین و استرداد اموال به مالباختگان مورد نظر قرار گرفته است.

وی مشارکت مردم در بهبود انجام وظایف پلیس را مهم دانست و ادامه داد: پیشگیری وضعی از خود مردم شروع می‌شود و شهروندان باید با تجهیز وسایل و اموال خود به تجهیزاتی که انجام بزه را برای مجرم سخت میکند، در پیشگیری از وقوع جرم با پلیس همکاری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی اهواز با انتقاد از اینکه برخی از شهرستانهای استان مجهز به سیستم مانیتورینگ و نظارت تصویری نیستند، گفت: شهرداری مسئولیت تجهیز شهرستانها به سیستم مانیتورینگ را دارد که باید پای کار بیاید؛ سهم خواهی از ادارات یکی از مطالبات ما است.

 دالوند با اشاره به اینکه عوامل دخیل در امنیت گسترده و از ابعاد مختلف قابل بررسی است، افزود: وقتی که وسایل نقلیه عمومی در یک شهر به میزان استاندارد موجود نباشد طبیعتا مردم به استفاده از خودروهای شخصی روی می آورند و این مسئله زمینه ساز وقوع جرم توسط مجرمانی است که در قالب راننده خودرو شخصی فعالیت می کنند.

 رییس پلیس شهرستان اهواز خاطر نشان کرد: در مجموع وقوع جرائم در شهرستان اهواز نسبت به سال گذشته با ۴ درصد، در مورد تیر اندازی ها نیز با ۳۷درصد و در بحث جرائم خشن با ۱۸ درصد کاهش روبرو هستیم.

دالوند پلیس اهواز را یکی از جسورترین پلیس های کشور خواند و تاکید کرد: آمار تلفات مجرمین به ضرب گلوله مبرهن این ادعا است؛ پلیس ما در مقابله با هنجار شکنی ها دستش نمی لرزد.

وی در خصوص سرقتی که اخیرا از دو بانو تبعه عراقی در یکی  از شهرستان های استان رخ داده است، توضیح داد: اعضا این باند ۴ نفره ظرف ۴۸ ساعت شناسایی و در حال خروج از استان دستگیر شدند و اموال مالباختگان مسترد شد.

فرمانده انتظامی اهواز ضمن اشاره به متلاشی شدن چند باند سرقت از منازل، ادامه داد: ۶۰ فقره طرح پاکسازی، ۱۳ فقره خلع سلاح و ...بخشی از اقدامات پلیس اهواز است.

دالوند عنوان کرد: مردم از  نیروی انتظامی انتظار تامین نظم و امنیت را دارند و ما نیز از مردم میخواهیم مطالبه گر باشند و با مشارکت خود موارد مجرمانه را گزارش داده و در کاهش جرائم به نیروی انتظامی کمک کنند.

فرمانده انتظامی اهواز یاد آور شد: اعمال ماده ۱۶ در خصوص برخورد با معتادین متجاهر است چرا که بخشی از جرائم خرد توسط افراد معتاد کارتن خواب صورت می گیرد که بدین منظور اردوگاهی توسط قرارگاه حضرت ابوالفضل راه اندازی شده است که میتواند در بهبود حال این معتادین، اشتغال زایی و کاهش جرائم در جامعه تاثیر گذار باشد.

این افسر ارشد در ادامه با اشاره به عوامل دخیل در ایجاد امنیت بیان کرد: دادستان اهواز استفاده از پارکبان و نگهبان محله را پیشنهاد داده که می‌تواند مورد توجه مردم قرار بگیرد و در کنار آن با دستگیری مجرمین سابقه‌دار به بهبود امنیت کمک کرد.

وی افزود: شرکت‌های حراستی مجوزدار الزامات خوبی برای نگهبانان دارند و شهروندان باید دقت کنند که حساب نگهبانان غیررسمی از این شرکت‌ها جدا است چرا که نگهبانان رسمی تعیین صلاحیت و ساماندهی خواهند شد.

دالوند در پایان اظهار کرد: مقدار زیادی اموال مسروقه مکشوفه داریم که بلاتکلیف در انبارها مانده و قصد داریم ظرف یکماه آینده نمایشگاهی از این اموال مکشوفه تشکیل بدهیم تا ضمن پاکسازی انبارها، اموال را به صاحبانشان بازگردانیم.

0290c482-8df8-41af-a75b-b507128731cb24f33c41-d98a-4e38-877f-92cbc64aadd8

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.