علی برزگر روزشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: در این جشنواره مادران کودکان کار با به نمایش گذاشتن هنرهای دستی خود، برای حمایت از این کودکان تلاش کردند.
وی بیان کرد: این دسته از زنان سرپرست خانوار برای اینکه کودکان آنها به جای کار کردن، به مدرسه بروند و درس بخوانند، سعی کردند با هنرهای دست خود، در مسیر اشتغال‌ زایی و خودکفا شدن گام بردارند.
برزگر ادامه داد: هر چند فعالیت های این جمعیت داوطلبانه است اما گاهی اوقات همراهی و همدلی مسئولان برای اینکه فعالیت ها و برنامه ها منسجم تر و هدفمندتر پیش برود ضروری است.
وی گفت: درآمدهای ناچیز و اندکی که از این جشنواره ها و فعالیت های جمعیت به دست می آید، فقط برای حمایت از کودکان کار و خانواده های آنها هزینه می شود.
مدیرعامل جمعیت امام علی (ع) بوشهر یادآور شد: یکی از بزرگترین مشکلات این جمعیت برای برگزاری این جشنواره، تامین مکان مورد نظر است که با وجود همه رایزنی ها با توجه به اینکه این مدرسه به صورت هیات امنایی اداره می شود و باید حقوق کارکنان آن پرداخت شود، قرار بر این شد که برای این 2شب، چهار میلیون ریال پرداخت شود.
وی با بیان اینکه چنین جشنواره هایی درآمد زایی چندانی ندارند گفت: از همه مسئولان می خواهم برای تامین مکان و سایر موارد دیگر برای برگزاری این چنین مراسم خیریه با سازمان های مردم نهاد استان همکاری کنند.
برزگر درباره تامین نوشت‌افزار برای کودکان کار گفت: تعدد کمک ها نسبت به سال گذشته بیشتر اما میزان این کمک ها کمتر شده که به شرایط اقتصادی مردم ارتباط دارد.
وی یادآور شد: این امر بیانگر این نکته است که مردم در شرایط سخت اقتصادی هم معنویت برای آنها اهمیت دوچندانی دارد و دستان خیر و نگاه های محبت‌ آمیز آنها همچنان شامل حال قشر نیازمند جامعه می شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.