رضا جاوید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور حفاظت از محیط زیست و پیش گیری از بروز هر گونه بیماری ، طرح استفاده از ظروف گیاهی و حذف ظروف پلاستیکی با شعار " نه به پلاستیک " با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت به تمام اغذیه فروشی های سطح شهر خرمشهر اعلام شده تا از ظروف جایگزین گیاهی استفاده کنند.

وی افزود: در اولین گام به تمام آش فروشی های خرمشهر  اعلام شده تا ضمن استفاده از ظروف گیاهی به حذف ظروف پلاستیکی اقدام کنند.

جاوید افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خرمشهر ضمن انجام اقدامات اولیه در فراهم آوری ظروف یکبار مصرف کاغذی، اخطار لازم را به این صنف صادر کرده ضمن اینکه مسئولیت نظارت و اجرای این طرح بر عهده شبکه بهداشت و درمان و اداره حفاظت محیط زیست می باشد.

به گزارش ایرنا اجرای طرح زیست محیطی نه به پلاستیک در روزهای اخیر استقبال کسبه و شهروندان خرمشهری  را به دنبال داشته است.

بنا به تحقیقات به عمل آمده استفاده از ظروف یک بارمصرف پلاستیکی که باعث دفع زباله های ظروف پلاستیکی و انباشت آنها در طبیعت و محیط زیست می شود، به مرور منابع آبی و خاکی، دریاها، رودخانه ها و حیات جانداران و گیاهان را تهدید می کند.

هنگامی که کیسه های پلاستیکی به عنوان زباله دورریخته می شوند، به علت ماندگاری بیش از ۵۰۰ سال در محیط، باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

 این کیسه ها به همراه باد جابه جا شده و وارد رودخانه ها و کانال های آب می شوند در نتیجه موجب گرفتگی آبراه ها شده و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات افزایش می یابد.

 کیسه های پلاستیکی درصورت ورود به چرخه محیط زیست دریایی، وارد زنجیره غذایی جانوران دریایی شده و سالانه هزاران گونه از جانوران آبزی از قبیل وال، دلفین، فک ، لاک پشت و نیز پرندگان دریایی اشتباهاً بر اثر خوردن این کیسه ها و خفگی ناشی از آن می میرند.

۶ هزار واحد صنفی در خرمشهر فعالیت دارند. 

۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.