شهرام مظفری زاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست سرپل ذهاب در حین گشت زنی در منطقه شکار ممنوع قراویز حوزه استحفاظی این شهرستان سرپل ذهاب موفق به شناسایی این شکارچی متخلف شدند.
وی اظهارداشت: شکارچی متخلف به همراه کشفیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و صدور رای نهایی تحویل مقام قضایی شهرستان شده است.
وی بیان کرد: این شکارچی غیرمجاز این پرندگان زینتی، زیبا و خوش الحان را به منظور فروش و کسب سود، زنده گیری کرده بود که با سر رسیدن محیط بانان به مقصود خود نرسید.
وی اضافه کرد که هرگونه شکار و صید در مناطق ممنوعه، غیرمجاز است و در صورت مشاهده ، مراتب به دستگاههای قضایی اطلاع داده خواهد شد و با شخص یا اشخاص متخلف به شدت برخورد می شود.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز با سه هزار و 800 هکتار مساحت، بخشی از حوزه استحفاظی شهرستان سرپل ذهاب است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منطقه ای گرمسیری دارای وحوش فراوان است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین این منطقه حفاظت شده با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی، دارای انواع گونه های پرندگان شامل کبک، تیهو، سار و فاخته است.
سرپل ذهاب با بیش از 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق 48 کیلومتر مرز دارد.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.