به گزارش شنبه ایرنا به نقل از سایت باشگاه فولاد، جواد نکونام  با ارایه توضیحاتی از وضعیت تیمش گفت: فولاد در بازی های دوستانه به تازگی موفق شده با ۲ گل پرسپولیس را شکست دهد امسال برای موفقیت نیاز به از خودگذشتگی داریم. تیم فولاد نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی داشته است. ثبات نقش مهمی در موفقیت دارد، ما مجبور بودیم تغییراتی ایجاد کنیم ، ما در مسابقات دوستانه به دنبال نتیجه نیستیم، بلکه می خواهیم خود را محک بزنیم.  برد می تواند از نظر روحی به ما کمک کند ولی اگر هم شکست خوردیم، باید یاد بگیریم بهتر شویم و دفعه بعد با قدرت بیشتری بازگردیم.

وی در خصوص نتایج فولاد در بازی های تدارکاتی به ویژه شکست تیم پرسپولیس و آمادگی این تیم برای حضور در مسابقات گفت: پرسپولیس تیم قدرتمندی است و هر تیمی نمی‌تواند مقابل آنها برنده باشد. مقابل ما هم بازی خوبی انجام دادند ولی توانستیم به خوبی از موقعیت‌ها بهره ببریم و برنده بازی شویم. اما این بازی به ما نشان داد هنوز جای کار داریم. هواداران نتیجه را می بینند ولی ما عمقی‌تر به بازی نگاه می‌کنیم و جزء به جزء مسایل فنی را مورد بررسی قرار می دهیم. ما هنوز جا برای بهتر شدن داریم  هنوز بازیکن می خواهیم. با توجه به اینکه محدودیت زیادی در جذب بازیکنان داخلی داشتیم و باشگاههای دیگر با پرداخت پول بیشتر چند بازیکن موردنظرمان را جذب کردند ولی همچنان امیدواریم بتوانیم بازیکن خارجی جذب کنیم. جای دو بازیکن در لیست ما خالی است که باشگاه قول داده بودجه لازم را برای جذب آنها در نظر بگیرد. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکن خارجی طراز اول به تیم اضافه خواهد شد گفت: هر بازیکن باید ابتدا به تمرین بیاید و خوب کار کند تا نظر کادر فنی را جلب کند. ما بازیکنی را می‌گیریم که به تیم کمک کند،  به همین دلیل حساسیت زیادی روی جذب بازیکن خارجی داریم. 

نکونام در پاسخ به این پرسش که آیا فداکاری نزد بازیکنان تیم وجود دارد افزود: ما نباید فراموش کنیم برای چه باشگاه و برای چه استانی بازی می‌کنیم. من در نساجی هم چنین تجربه ای را داشتم. روزی که به این باشگاه رفتم کسی باور نداشت می توانیم بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر صعود کنیم. عقب افتاده بودیم و همه ناامید بودند. همان روز اول در رختکن گفتم اگر کسی صعود را باور ندارد همین الان ساکش را بردارد و برود. یک مجموعه با تلاش و کار فراوان و با همین فداکاری است که می‌تواند مقابل پول و قدرت دیگران ایستادگی کند اگر چه هواداران هم نقش کلیدی دارند لذا امسال به فداکاری و حمایت آنها هم نیازمندیم. ما به اندازه دیگر باشگاه های مدعی هزینه نکرده ایم بنابراین می‌توانیم با اتحاد مقابل آنها ایستادگی کنیم. این یک نکته کلیدی و مهم است که من در نساجی آن را تجربه کردم. 

وی در خصوص قرعه سخت تیم فولاد در نوزدهمین دوره لیگ گفت: من به قرعه سخت و آسان اعتقادی ندارم. شما به هر حال باید با همه تیم ها بازی کنید. چه زود و چه دیر.  در فولاد کسی نباید چنین حرف هایی بزند. تیمی که می‌خواهد موفق شود نباید به نام رقبا توجهی داشته باشد. هر چند این حرف کلیشه ای است اما یک واقعیت است. 

تیم فولاد خوزستان در نخستین هفته از رقابت های لیگ برتر در اهواز پذیرای تیم نفت آبادان خواهد بود.

/۶۰۰۲/۹۸۷۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.