به گزارش ایرنا شکراله سلمان زاده روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرهای آبادان و خرمشهر در سالن اجتماعات این دانشکده اظهار داشت: در ایام اربعین پارسال اصحاب رسانه با اطلاع رسانی به موقع دانشکده علوم پزشکی آبادان را در خدمت رسانی به موقع به زایران اربعین یاری کردند.

وی همچنین با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی آبادان برای آموزش و اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارد ، عمده کار اطلاع رسانی به زائران را  هنگام بازگشت از سفر اربعین دانست و گفت: زائران کربلا در هنگام بازگشت به مرز شلمچه توسط کارشناسان بهداشت و درمان غربالگری و پایش شوند تا بیماری واگیر  وارد کشور نشود.

سلمان زاده از استقرار پایگاه مراقبت مرزی در مرزهای هوایی، دریایی و زمینی در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: ضمن نظارت بر بهداشت مواکب در زمینه طبخ و توزیع غذا ، آموزش های لازم به زائران اربعین حسینی نیز داده می شود.

وی از راه اندازی درمانگاه ویژه گردشگری سلامت در خرمشهر خبر داد و گفت: به منظور خدمات رسانی به گردشگران خارجی به ویژه اتباع عراقی به زودی درمانگاه ویژه گردشگران سلامت در خرمشهر راه اندازی می شود.

سلمان زاده تجهیز بیمارستان ها و درمانگاها و آموزش افراد لیدر سلامت را از برنامه های آتی بیان کرد و گفت: در این راستا آموزش های لازم برای جذب گردشگران سلامت آموزش داده می شود چون ما باید با کشورهایی مانند ترکیه، پاکستان، لبنان، اردن و حتی کشورهای اروپایی که در عراق فعالیت می کنند، رقابت کنیم.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تغییر سبک زندگی عامل اصلی بروز بیماری های غیرواگیر بیان کرد و گفت: تغییر سبک زندگی عامل اصلی بروز چهار بیماری مهم دیابت، فشار خون، قلبی عروقی و سرطان شده که ارتقای سطح دانش سلامت جامعه راهکاری برای پیشگیری از این بیماری ها است.

سلمان زاده افزود: بدون شک بزرگترین سرمایه سلامت اعتماد مردم است و اگر مردم به حوزه سلامت اعتماد نکنند شاید نتوانیم خیلی از کارها را انجام دهیم.

 وی با اشاره به سیلاب فروردین ماه امسال گفت: در سیلاب اخیر در جنوب غرب خوزستان فشار زیادی به حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان وارد شد اما با تلاش  همه دست اندرکار در شهرهای آبادان و خرمشهر وضعیت به خوبی مدیریت شد اما متاسفانه 26 روستای شادگان در معرض سیلاب قرار گرفت که با اطلاع رسانی صورت گرفته توانستیم از این بحران خارج شویم.

 وی طرح بسیج کنترل دیابت را از برنامه های آتی دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد و  گفت: در این راستا قرار است طرح غربالگری دیابت در جامعه پایش شود و این مستلزم اطلاع رسانی از سوی رسانه ها است.

به گزارش ایرنا 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند. 
7100/6068

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.