به گزارش ایرنا دکتر غلامحسین خواجه سه شنبه درآیین تقدیر از خبرنگاران در سرسرای اداری این دانشگاه اظهار داشت: این دانشکده با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و در سال تحصیلی آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: رشته های این دانشکده از سال ۹۷ دایر و عضو هیات علمی در گرایش نفت نیز جذب شده است.

خواجه بیان کرد: در سه سال اخیر تاسیس دانشکده های حقوق و علوم سیاسی و عمران و معماری  نیز مصوب شد که دانشکده عمران و معماری افتتاح شده است.

عملیات اجرایی دانشکده باستان شناسی به زودی آغاز می شود

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: امسال برای تاسیس دانشکده باستان شناسی اعتبار خوبی اخذ شده و به زودی عملیات اجرایی آن با هشت هزار مترمربع  در شهرستان شوش آغاز می شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز در دوران دفاع مقدس با وجود خدمات فراوان اما دچار آسیب های فراوان شد و ادعا می کنیم که عقب افتادگی دانشگاه را به همراه داشت.

خواجه  در خصوص دلایل و شاخص های عقب افتادگی دانشگاه گفت: توجه به ظرفیت های استانی، پتانسیل های دانشگاه و مقایسه دانشگاه با دانشگاههای هم تراز معیارهای بررسی عقب ماندگی دانشگاه است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: اعتقاد من این است که دانشگاه شهید چمران اهواز مطابق با ظرفیت های استان حرکت نکرده است و دانشگاه از ظرفیت های استان به دلایلی از جمله جنگ، مدیریت های دانشگاه و یا دلایل دیگر غافل مانده است.

وی افزود: با این حجم گسترده از فعالیتهای نفتی در خوزستان، دانشگاه شهید چمران تا ۲ سال پیش هیچ یک از رشته های مرتبط با صنعت نفت را نداشته است.

خواجه اظهار داشت: بر اساس رتبه بندی ISC، نتایج رتبه بندی دانشگاه شهید چمران اهواز در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ که در سال ۹۷ انتشار یافت، بین ۱۶ تا ۲۱ اعلام شد.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه ملاک رتبه بندی مقاله است افزود: ۴۵ درصد امتیازات برای رتبه بندی بر اساس مقالات ISI  و ISC داده می شود، اما فقط مقاله نوشتن دردی از جامعه دوا نمی کند و ارتباط دانشگاه با جامعه در جهت حل مشکلات اجتماعی و توسعه ای موثر است.

یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال قرارداد پژوهشی با نفت 

وی در خصوص فعالیت های دانشگاه در خصوص ارتباط با صنعت گفت: از سال ۹۵ تا کنون حجم قرارداهای پژوهشی با صنعت نفت بالغ بر یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است.

خواجه ادامه داد: صنعت و جامعه نیز باید مشکلات خود را ارائه کنند تا پایان نامه هایی در جهت حل این مشکلات در دانشگاه ارایه شود.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: دانشگاه در سال های اخیر در زمینه برقراری ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه موفق عمل کرده و امید است تداوم یابد.

وی در خصوص فعالیتهای کارآفرینی دانشگاه گفت: دانشگاه از طریق برقراری ارتباط با فنی و حرفه ای دوره های مهارتی ارائه می کند تا با مهارت وارد جامعه شوند.

بیش از ۸۰ هزار مترمربع فضای آموزشی افتتاح شده یا در دست اجراست

خواجه ادامه داد: دانشگاه شهید چمران اهواز بیشترین پروژه های عمرانی را در دست اجرا دارد و بیش از ۸۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و ورزشی در چند سال اخیر در دانشگاه افتتاح شده یا در دست اجرا است که کار بیش از ۴۰ هزار متر مربع از این فضاهای آموزشی پایان یافته است.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اضافه کرد: در سال آینده تعداد زیادی از این پروژه ها بهره برداری می شود و سایر پروژه ها سال ۹۹ افتتاح خواهند شد.

وی در خصوص فعالیت های بین المللی دانشگاه گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان کشورهای همسایه از جمله عراق جذب دانشگاه شده اند و در حال حاضر ۲۰۰ دانشجوی عراقی مشغول به تحصیل یا در حال گذراندن دوره آموزش زبان فارسی هستند.

خواجه بیان کرد: مراکز تحقیقاتی ریزگردها در دانشگاه شهید چمران اهواز یک ریال بودجه ندارد و کارها از بودجه های پژوهشی دانشگاه انجام می شود.

 رییس دانشگاه شهید چمران اهواز در این برنامه با تاکید بر اهمیت و دشواری کار خبرنگاران اظهار داشت: رشادت ها و از خودگذشتگی های خبرنگاران در پوشش و انعکاس تصاویر و گزارش خبری حوادث مهمی از جمله حادثه تروریستی سال گذشته در سطح داخلی و بین المللی تحسین همگان به  ویژه رسانه های بین المللی را به دنبال داشت.

وی افزود: حضور خبرنگاران در جبهه های جنگ به روحیه بخشی رزمندگان کمک کرد و مظلومیت مردم ایران را به جهانیان نشان داد.

خواجه با تاکید بر نقش موثر خبرنگاران در پوشش سیل اخیر در خوزستان گفت: انعکاس اخبار این موضوع باعث شد مردم به کمک سیل زدگان بشتابند.

رسانه هراسی نشاندهنده  ضعف مدیران 

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: رسانه هراسی و فرار از رسانه و خبرنگار می تواند نشان ضعف و نقص کار ما مدیران باشد و خبرنگاران متعهد و مسئول در جامعه مورد اعتماد هستند.

وی افزود:  انعکاس اخبار صحیح و مستند باعث اعتماد جامعه به خبرنگاران می شود و مسئولان نیز باید اخبار را به نحو صحیح در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

وی گفت: صداقت در گفتار و نوشتار را یک اصل خدشه ناپذیر بدانیم  و در جلب اعتماد عمومی بکوشیم و تسلیم خواسته ها و منافع شخصی و گروهی نشویم.

۳۰۰۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.