رحیم محمدی پارسا روز سه شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب های زبان و علوم خاص همچون علوم نجوم، ریاضیات، شیمی و فیزیک از بیشترین کتاب هایی می باشند که در کتابخانه های خرمشهر کمبود آن احساس می شود.

وی ۶۰ درصد مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی خرمشهر را دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: کتاب های زبان، علوم خاص شامل نجوم، ریاضیات، شیمی، فیزیک و روان شناسی بیشترین درخواست کتاب از سوی دانش آموزان و دانشجویان خرمشهری است.

محمدی پارسا فراوان ترین کتاب های موجود در کتابخانه های خرمشهر را کتاب های علوم دینی ، ادبیات و تاریخ بیان کرد و گفت: بر اساس نیازسنجی مخاطبان و مراجعان به کتابخانه های عمومی کتاب های مورد نظر اعلام نیاز می شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۹۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی خرمشهر نگهداری و سه هزار و ۲۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی خرمشهر می باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر گفت: اطلاعات کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر در  شبکه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور قرار دارد و خدمات اطلاعاتی کتابخانه های عمومی شهرستان به صورت آنلاین هوشمند و سراسری به مردم ارائه می شود.

محمدی پارسا با اشاره به ویژگی های شبکه سامان گفت: عضویت سراسری و بهره مندی اعضا از همه کتابخانه های شهرستان و استان و آگاهی از منابع موجود در همه کتابخانه ها  از ویژگی های شبکه سامان است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری را یادآور شد و گفت: به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کلاس های آموزشی خلاقیت، نقاشی، قصه گویی و روان شناسی کودک برای رده سنی بین پنج تا ۱۲ سال در حال برگزاری است.

محمدی پارسا حضور کودکان در فضای کتابخانه ها را موثر دانست و گفت: نقش خانواده ها در شکل گیری شخصیت کودکان و آشنایی آنها با فضای کتابخانه ها در کاهش ناهنجاری های اجتماعی موثر است.

وی یکی از مهم ترین عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتاب خوانی ومطالعه بین فرزندان را والدین بیان کرد و افزود: خانواده به عنوان الگوی رفتاری نقش بسزایی در تربیت روانی، فکری وروند اجتماعی شدن فرزندان خود داشته و رشد فکری آنها را موجب می شوند.

۶ کتابخانه عمومی با سه هزار و ۲۰۰ عضو در سطح شهرستان خرمشهر وجود دارد.

۷۱۰۰/‏۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.