به گزارش ایرنا حسین مدرس خیابانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی (ره) خوزستان با هدف بررسی روند ورود و ترخیص  کالاهای اساسی از این بندر مهم تجاری به استان و کشور بیان کرد: باید شرایط برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای اساسی از بندر امام (ره) فراهم شود.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری سریع موضوعات و مشکلات ورود و ترخیص کالای اساسی از این بندر اظهار داشت: برای خروج  هر چه سریعتر کالاهای اساسی از بنادر مهم  به ویژه بندر امام (ره)  و ارسال آن ها به سراسر کشور باید از توان ناوگان ریلی استفاده شود.

قائم مقام وزیر صمت ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار نیز برای انبار داری کالاهای اساسی وارد شده به بندر امام (ره) تصمیم گیری شود، ظرفیت خوبی در این بندر برای ورود بسیاری از کالاهای مورد نیاز استان و کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه باید شرایط تحریم را به فرصت تبدیل کنیم افزود: می توان بندر امام (ره) را به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل کرد و از توان این بندر برای رونق اقتصادی کشور استفاده نمود.

وی با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب برای ترخیص هر چه سریع تر کالاهای وارداتی ادامه داد: شرکت های دولتی فعال در این بخش موظف شدند که برای تسهیل در ترخیص کالا از بنادر مهم کشور پیمانکارانی را به کار بگیرند و از بخش خصوصی در این بخش استفاده کنند.

قائم مقام وزیر صمت همچنین با مهم دانستن  توجه به توسعه صادرات غیر نفتی اظهار داشت: به دستور مقام معظم رهبری باید  صادرات غیر نفتی را توسعه داد و وابستگی به درآمد حاصل از صنعت  نفت را کاهش دهیم.

" حسین مدرس خیابانی" قائم مقام وزیر صمت  دوشنبه در سفری یک روزه به خوزستان از روند ورود و ترخیص کالای اساسی بندر امام (ره) خوزستان دیدن کرد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشوراز نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاهترین و مطمئن ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق ، ترکیه ، حوزه قفقاز و اروپای شرقی، بهره مند از پتانسیل های مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی از مهم ترین ویژگی های این بندر است. 

۷۱۵۸/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.