به گزارش  ایرنا غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان  اظهار داشت: تلاش ما همواره بر این بوده که قابلیت ها و پتانسیل های استان خوزستان را بسیج کنیم تا بتوانیم بخش آموزش و پرورش را توسعه دهیم.

وی افزود: در بودجه‌های سنواتی در سال ۹۵ اعتبارات نوسازی مدارس ۷۲۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۶ آن را به یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و در سال جاری به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رساندیم .

استاندار خوزستان گفت: در سال های اخیر سعی داشتیم وضعیت آموزش و پرورش را از لحاظ سخت افزاری متحول کنیم تا شرایط در استان به نحوی پیش برود تا مدیران به بخش آموزش و پرورش توجه بیشتری داشته باشند .

وی گفت: شورای آموزش و پرورش را به صورت مستمر تشکیل دادیم و تلاش کردیم تا مسئولین موظف به انجام مصوبات شده و از تمام ظرفیت های استان برای این بهش بیشتر استفاده کنند .

شریعتی بیان کرد : در سال ۹۶ یک هزار و ۳۰۰ کودک بازمانده از تحصیل را به کلاس باز گردانیم و در سال ۹۷ نیز برای بیش از دوهزار و ۱۰۰ دانش آموز کلاس هایش کانکسی جایگزین کردیم که بیشتر این کلاس ها در مناطق  عشایری و صعب‌العبور به کار رفته است . 

وی افزود: همچنین بحث اجرای طرح جوانه و بورس تحصیلی برای دانش آموزان مستعد اما کم برخوردار را در دستور کار قرار دادیم و یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز را بورس تحصیلی کردیم . 

استاندار خوزستان گفت: بیش از ۱۲۳ هزار دانش آموز در آزمون های ما شرکت کرده و یک هزار و ۲۵۰ دانش آموز بورس تحصیلی شده اند و مبلغ ۱۰ میلیون ریال به ازای هر نفر به حساب آنها واریز شده است . 

شریعتی گفت: آموزش مجازی طرح دیگری است که در دستور کار داریم ؛ محرومیت ها در نقاط مختلف استان برای برخی دانش آموزان بخصوص در بین دختران بیشتر است و آن ها به دلایل مختلف امکان ادامه تحصیل ندارند از طریق اینترنت آموزش داده شوند .‌

وی بیان کرد : اکنون بخش آموزش و پرورش مسجدسلیمان در نقطه کور بوده و کمترین توجه به آن شده و مدارس این شهرستان قدمت بالایی داشته و شرایط آموزشی مناسبی در آنها وجود ندارد که امید است با پروژه های جدید بخش عمده ای از کمبودها جبران شود . 

۹۵۹۴/٦٠٦٤

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.