در جلسه کارگروه مسئولان ادارات دزفول که در اداره میراث فرهنگی این شهرستان برگزار شدبه مشکلات و مسائل ناشی از فعالیت های غیرمجاز باغ ویلاهای حومه دزفول مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این نشست نماینده جهاد کشاورزی در خصوص چگونگ قانون تفکیک اراضی کشاورزی و قانون تغییر کاربری سخنانی را ایراد کرد و حجت الله آریایی نیا رئیس اداره میراث فرهنگی از تشکیل کمیته ای متشکل از " میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و شهرداری" به عنوان اولین دستور کار جلسه جهت بررسی مسئله باغات غیرمجاز و بررسی پیش نویس طرح ساماندهی باغات خبرداد.

آریایی نیا اظهار داشت: گردشگری از جمله فرصت‌های کسب درآمد و اشتغال زایی است و این شهرستان در تعطیلات آخر هفته پذیرای بالغ بر 50 هزار نفر گردشگر از سرتاسر استان و کشور بوده که به منظور شنا، استراحت و تفریح باغ ویلاهای دزفول را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه به رغم پیگیری‌ها و تذکرات صورت گرفته در خصوص گرفتن مجوز، اغلب باغداران به دلیل عدم تفکیک اراضی کشاورزی و تغییر کاربری به طور قانونی، موفق به اخذ مجوز نشده و این مسئله باعث ایجاد هرج و مرج و بی‌قانونی در فضای ساخت و ساز و تجهیز باغ ویلاها از جمله "حفرچاه، نصب انشعابات آب و برق به صورت غیرمجاز و غیره" و به دنبال آن عدم نظارت به فعالیت و عملکرد آنان در ارائه خدمات به گردشگران" عدم داشتن نرخ نامه مصوب" شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی دزفول عنوان کرد: درآمد باید از راه درست به دست بیاید نه با برنامه های فساد برانگیز و به این موضوع اتفاق نظر داشته که برخورد با فعالیت باغ ویلاهای غیرمجاز را باید با جدیت پیگیری کرده و از دایره اماکن نسبت به شکایات واصله از هرج و مرج و فساد اخلاقی حاکم بر آنان جهت رفاه حال گردشگران اقدام کنیم.

در دومین دستور کار جلسه از سوی مسئولان این ادارات اعلام شد که شناسایی باغات غیر مجاز را باید رصد شود و هیچگونه مجوزی از سوی اداره میراث فرهنگی دزفول مبنی بر تغییر کاربری این اراضی صادر نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.